کد خبر: 1958 زمان انتشار: 09:52:52 - 1400/09/22
چراغ سبز برای مدرن شدن داخل «نوتردام»

یک کمیسیون میراث با پیشنهادهای استفاده از هنر معاصر و حذف کردن برخی از لوازم فضای داخلی کلیسای «نوتردام» موافقت کرده اما این تصمیم با انتقادهایی مواجه شده است.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری "  به نقل از نیویورک تایمز، زمانی که روز پنجشنبه یک کمیسیون متشکل از کارشناسان میراث با بازسازی فضای داخلی کلیسای تاریخی «نوتردام» موافقت کرد، مسئله جدیدی به حاشیه‌های مربوط به مرمت کلیسای تاریخی «نوتردام» اضافه شد.

کمیسیون معماری و میراث ملی فرانسه با پیشنهاد ایجاد ظاهر مدرن‌تر در «نوتردام» موافقت کرد.  این طرح شامل استفاده از آثار هنری معاصر و به کارگیری نورپردازی‌های جدید را شامل می‌شود.

مخالفان این طرح اما معتقدند اعمال این تغییرات ارزش این کلیسای ۸۵۰ ساله را پایین می‌آورد و با معماری گوتیک آن هماهنگی ندارد.

کمیسیون میراث همچنین با تغییر دادن چیدمان لوازم داخل کلیسا به منظور ایجاد فضای بیشتر برای بازدیدکنندگان موافقت کرد. موافقان این طرح معتقدند اجرای این طرح می‌تواند بازدید آسان‌تر و خوشایندتری را برای بازدیدکنندگان فراهم کند و میان معماری قرون‌وسطایی و ویژگی‌های امروزی پلی باشد. در این صورت آثار هنری قرن بیستم و بیست و یکم می‌توانند در کنار آثار هنری استادان قدیم نقاشی قرار بگیرند.

با این حال گروهی از چهره‌های فرهنگی و اندیشمندان  که با این پیشنهادات مخالف هستند، معتقدند اجرای تغییرات با رویکرد مدرن می‌تواند سبب بدنما شدن کلیسا شود.

تاکنون حدود دو سال از آغاز تلاش برای مرمت این کلیسا که در سال ۲۰۱۹ دچار آتش‌سوزی مهیب شد گذشته است. اکنون ساختمان این کلیسا آمادگی لازم برای اجرای مراحل بازسازی را پیدا کرده است. انتظار می‌رود پروژه بازسازی این کلیسا پیش از بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ به میزبانی پاریس به اتمام برسد.

مقام‌های فرانسه در ابتدا در نظر داشتند با بازسازی این کلیسا در طراحی معماری تغییرات چشمگیری اعمال کنند. کارشناسان میراث اما توصیه کردند این بنا به روش قبلی مرمت شود و در نهایت «امانوئل ماکرون» با پیشنهاد جایگزین کردن مناره قرن نوزدهمی این کلیسا با طراحی معاصرتر مخالفت کرد.

به نظر می‌رسد کمیته میراث متوجه انتقادها شده و پیشنهادها را به طور کامل نپذیرفته و برخی موارد را رد کرده است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.