کد خبر: 1976 زمان انتشار: 11:08:12 - 1400/09/24
خانه‌های بامبو در مقصد بوم‌گردی خلیج لاک‌پشت تایلند

تلی که بر روی آب‌های مخزن خائو تائو در هواهین تایلند قرار دارد، از پنج خانه‌ بامبو تشکیل شده است که همگی با مصالح محلی ساخته شده‌اند. این سری از خانه‌های میهمان در مقصد بوم‌گردی که به‌درستی به‌عنوان خلیج لاک‌پشت شناخته می‌شود، کمی هیجان‌انگیزتر از اتاق متوسط ​​هتل شما هستند، زیرا این طرح به‌خودی خود به فرهنگ عمومی و محلی منطقه باز می‌گردد.

در فرهنگ عمومی و محلی تایلندی، لاک‌پشت‌ها نمادی از رفاه و خوش‌شانسی هستند، زیرا هرگز به عقب حرکت نمی‌کنند یا برنمی‌گردند تا از مسیر خود به عقب نگاه کنند. لاک‌پشت‌ها نیز اغلب در هوآهین یافت می‌شوند. در واقع، نام مخزن، خائو تائو، به معنای واقعی کلمه به جزیره لاک‌پشت ترجمه می‌شود. به همین دلیل گروه معماری و طراحی این پروژه با هدف احترام به این فرهنگ تایلند تصمیم به طراحی و ساخت این هتل با برقراری ارتباط مستقیم با لاک‌پشت‌ها در بخش طرح و الهام‌بخشی آن، گرفته است.


 


 


 


سقف سازه شبیه پوسته محافظ حیوان است و با زونا تیره پوشیده شده است. گروه معماری و طراحی پروژه معتقد است که بافت و همپوشانی مواد به بهترین وجه ماهیت پوسته لاک‌پشت را منعکس می‌کند. این معماری همچنین از ساختمان‌سازی محلی الهام گرفته شده است، از شیوه‌های فراوان و پایدار ساخت‌وساز با بامبو تا روش خنک‌سازی فضای داخلی کابین.


 


 


یکی از روش‌های قابل‌توجه طراحی که روش‌های پایدار ساختمان را با دانش محلی ترکیب می‌کند، استفاده از «پون توم» است، یک ماده ساختمانی محلی که معمولا برای ساخت معابد باستانی استفاده می‌شود. شکل واقعی ساختمان‌ها و همچنین انتخاب مواد خاص، به پایدارتر شدن پروژه کمک کرده است.

گروه معماری این پروژه، فضاهای داخلی بزرگی با سقف‌های بلند و پنجره‌هایی برای ایجاد تهویه طبیعی برای خنک‌کردن اتاق‌ها ایجاد کرد. در شب، خلیج لاک‌پشت با استفاده از انرژی تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی در سقف برخی از خانه‌های ییلاقی، روشن می‌شود.

 
 


 


 


 


 

اسکان نیوز


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.