کد خبر: 1982 زمان انتشار: 17:57:30 - 1400/09/25
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری ؛ طراحی مجسمه NFT زیرآبی برای سواحل میامی

شارلوت تیلور و نیکلاس پریو مجسمه زیرآبی بر پایه NFT بر اساس طرحی از گروه معماری OMA را برای ساحل میامی ایجاد کردند.

شارلوت تیلور و نیکلاس پریو هنرمندان ایجاد آثار تجسمی هستند که اخیرا یک اثر هنری NFT را که بخشی از یک پارک زیرآبی در نزدیکی ساحل میامی است، ساخته اند. کار ویدیویی تیلور و پرو بر روی مجسمه ای به نام Coral Areant متمرکز شده است که توسط شوهی شیگماتسو، که ریاست دفتر استودیو معماری OMA در نیویورک را بر عهده دارد، طراحی شده است.

 

NFT چیست ؟

یک NFT ( توکن غیر قابل تعویض ) داده ای است که به فایل اضافه می‌شود و یک امضای منحصر به فرد ایجاد می‌کند. این می‌تواند یک فایل تصویر، یک آهنگ، یک توییت، یک متن ارسال شده در یک وب سایت، یک آیتم فیزیکی و فرمت های دیجیتالی مختلف باشد. این اساسا به این معنی است که شخصی می‌تواند صاحب یک فایل دیجیتال باشد ( و با کد مشخص شده است تا آن را از هر کپی دیجیتالی متمایز کند).

 

هدف از ایجاد این اثر به عنوان NFT افزایش اعتبار پارک و رونق بخشیدن به اعتبار آن در مرحله بازگشایی آن عنوان شده است و این اثر نسخه فیزیکی و بخشی از پارک زیرآبی را تشکیل می‌دهد.

 

 

این مجسمه به همان اندازه که یک آبجکت رسمی است، یک زیرساخت انعطاف پذیر نیز می‌باشد که شکل آن رشد صخره های مرجانی را تقویت می‌کند و یک اکوسیستم آبی جدید ایجاد می‌کند که به محافظت از خط ساحلی کمک می‌کند.

خانم تیلور در این باره اضافه می‌کند، این سازه به خودی خود یک شاهکار مجسمه سازی است اما هدف بسیار ساده ای دارد؛ معماری نه برای ایجاد حجم بلکه برای ایجاد اکوسیستم آبی، ما امیدواریم که بتوانیم این مانیومنت و تاثیر آن را در بازدید از پارک انتقال دهیم.

مجسمه Coral Arena از 9 راه پله مارپیچی شکل گرفته که در اطراف یک هسته مرکزی چیده شده‌اند. آقای شیگماتسو درباره این مجسمه می‌گوید؛ همانند شکل گیری جزیره مرجانی، مجموعه پله های مارپیچی سینوسی ساختاری سه بعدی ایجاد می‌کند که یادآور حیات دریایی است.

فرم ارگانیک، مناطق لایه ای را برای رشد صخره های مرجانی و فضاهای بینابینی برای تجربه های منحصر به فرد زیر آب فرآهم می‌کند. پله ها در اطراف یک هسته مرکزی برای تجمع و فعالیت های زیر آب می‌چرخند.

 

این اثر در کنار آثار هنرمندانی چون لئاندر و ارلیش قرار گرفته است.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی معماری Dezeen

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.