کد خبر: 1984 زمان انتشار: 11:35:17 - 1400/09/27
برج هزار ساله وشمگیر گنبد کاووس سنددار شد

همزمان با سفر رییس قوه قضاییه به گلستان علاوه بر تثبت مالکیت یک میلیون و ۲۵۳ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان، سند مالکیت برج هزار و ۶۸ ساله وشمگیر گنبدکاووس نیز صادر شد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری "  به نقل از ایرنا، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز پنجشنبه در دیدار با خبرنگاران در آزادشهر اظهارداشت : یک فقره سند مالکیت کاداستری به نام اداره کل "میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" گلستان به مساحت ۱۴ هزار و ۲۲۴ متر مربع صادر و بر این اساس برج "قابوس" در گنبدکاووس دارای سند شد.

حسن بابایی گفت : یک میلیون و ۲۵۳ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی کشور تثبیت و سند کاداستری یک میلیون و ۶۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی به‌نفع دولت صادر شد و اسناد کاداستری سایر اراضی مربوط به منابع طبیعی نیز در حال صدور است. 

وی همچنین، در خصوص سایر دستگاه‌ها در مجموع به میزان ۶۸ هزار هکتار از اراضی تثبیت شده و به‌زودی سند مالکیت کاداستری آن‌ها صادر خواهد شد.

بر اساس گزارش دادگستری گلستان، پنج فقره سند مالکیت کاداستری به نام سازمان "جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور" به مساحت ۱۱۵ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۱۶۲ متر مربع صادر و بر این اساس، مالکیت دولت بر تالاب "آجی‌گل" تثبیت شد.

همچنین یک فقره سند مالکیت کاداستری به نام "بنیاد مسکن انقلاب اسلامی" به مساحت ۳۵ هزار متر مربع در راستای قانون تولید و عرضه مسکن صادر شد.

برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان و مقبره "قابوس بن وشمگیر"، بنایی بازمانده از سده چهارم هجریدهم، تیرماه سال ۱۳۹۱ در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به ثبت جهانی رسید.

این شاهکار معماری اسلامی بر روی تپه‌ای به بلندی ۱۵ متر و با ارتفاع مجموع ۷۰ متر در مرکز شهر گنبدکاووس قرار دارد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.