کد خبر: 1996 زمان انتشار: 11:52:52 - 1400/10/01
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری استفاده از Headset های هوشمند برای بهبود مدیتیشن

استودیو طراحی Layer هدستی با عنوان LightVision ایجاد کرده است که از یک ماتریس نور LED برای تبدیل الگوها و رنگ های طبیعت به الگوهای بیومورفیک برای بهبود مدیتیشن، تشکیل شده است.

هدف هدست LightVision این است که مدیتیشن را با ترکیب تکنیک های سنتی همراه با لرزش نور و صدا آسان تر کند. این عمل موجب می‌شود که کاربران استراحت کنند و الگوهای افکاری خود را تغییر دهند. این هدست در هفته اخیر در استارتاپ آمریکایی Resonate به مرحله نمایش درآمد و بنجامین هوبرت موسس استودیو از این هدست به عنوان راهی برای دسترسی بیشتر به فرآیند مراقبه یاد کرد.

این هدست قادر است ویدیوهای درختانی که در طبیعت درحال تاب خوردن در نسیم و یا فیلم هایی از ماهی های شناور در اقیانوس را به الگوهای بیومورفیک تبدیل کند. این الگوها چون توسط LED ها به نمایش درمی‌آیند با چشم بسته نیز قابل مشاهده است و همراه با ارتعاشات همگام و موسیقی متنی از ضربان های تک صدایی و زنگ های هم وزن در فواصل زمانی منظم برای فعال کردن پاسخ فرکانسی مغز استفاده می‌شود.

 

 

استودیو Layer درباره این طرح می‌گوید؛ ماتریس نور LED به سادگی و بدون زحمت، بدون توجه به سطح تجربه افراد، به مراقبه قدرتمند کمک می‌کند و جلوه های دیداری و شنیداری مختلف را با هم ترکیب می‌کند تا ذهن کاربر را به حالت های عمیق مراقبه هدایت کند.

استودیو می‌گوید "طبق مطالعات انجام شده توسط Resonate، مشخص شد که پس از یک جلسه 20 دقیقه ای، میزان استرس و اضطراب کاربران 51 درصد کاهش یافته است. این هدست دارای طرای مینیمالیستی همراه با پوشش خاص بیرونی است که برای دنبال کردن خطوط صورت کاربر برای ایجاد غوطه وری کامل در مدیتیشن ساخته شده است.

نور تابیده شده از LED این هدست به اطراف صورت نیز تابیده می‌شود تا نشانه ای از مدیتیشن افراد با این وسیله و بیان گر حالت این افراد برای محیط اطرافشان باشد تا دیگران مزاحمشان نشوند.

 

 

هدست LightVision همچنین در هفته هنر میامی نیز به نمایش درخواهد آمد و استودیو این طرح را از سال آینده به تولید انبود خواهد رساند.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی Dezeen

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.