کد خبر: 2039 زمان انتشار: 15:13:48 - 1400/10/07
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری نیویورک تا سال 2050 زیر آب می‌رود

نیویورک امیدوار است که با طرح انعطاف پذیری ساحلی از بدترین تغییرات آب و هوایی در دهه های آینده جلوگیری کند.

یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایالات متحده در حال آماده شدن برای اتفاقی است که ممکن است اکنون اجتناب ناپذیر باشد: غرق شدن شهر در آب. شهر نیویورک یک پروژه بزرگ انعطاف پذیری آب و هوایی را آغاز کرده است تا سعی کند از اشتباهات گذشته اجتناب کند و از خود در برابر آب و هوای شدید آینده محافظت کند.

قطب اقتصادی ایالات متحده در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار آسیب پذیر است. با 836 کیلومتر خط ساحلی، کارشناسان بیم دارند که سطح آب دریاها تا سال 2050 بین 20 تا 75 سانتی متر افزایش یابد. این افزایش می تواند بخشی از نیویورک، به ویژه جزیره منهتن را در زیر آب ببرد.

تابستان امسال طوفان سندی و طوفان های ایدا و هنری، به شهر نیویورک با جمعیت 8.5 میلیون نفر میلیاردها دلار خسارت زده و همچنین بیش از 50 کشته برجای گذاشته اند.

«سیب بزرگ» ( لقب شهر نیویورک ) با موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد خود به شدت در برابر آب و هوای بد آسیب‌پذیر است و اخیراً یک طرح انعطاف پذیر آب و هوایی را با هزینه ۲۰ میلیارد دلار (۱۷.۷ میلیارد یورو) برای جلوگیری از طوفان‌های آینده اتخاذ کرده است.

یکی از پروژه ها تلاش برای محافظت از بسیاری از ساکنان منهتن است. پروژه انعطاف پذیری ساحلی ایست ساید با هدف محافظت از 110000 نیویورکی در سمت شرقی منهتن، از خیابان مونتگومری تا خیابان 25 شرقی، انجام می شود.

به عنوان بخشی از پروژه 1.45 میلیارد دلاری (1.3 میلیارد یورو) از بودجه تعیین شده، کار در جنوب شرقی منهتن برای ایجاد یک سیستم یکپارچه 4 کیلومتری از پارک های مرتفع، دیوارهای سیلابی، خاکریز ها و سیل گیرهای متحرک برای ایجاد یک خط حفاظتی مداوم در برابر افزایش سطح آب دریا آغاز شده است.

معاون دفتر شهرداری نیویورک، جینی باویشی درباره این پروژه می‌گوید؛ «این پروژه نیویورکی‌ها را از طوفان‌های ساحلی و بالا آمدن دریاها برای دهه‌های آینده در امان نگه می‌دارد، در حالی که در امکانات رفاهی و بهبود دسترسی به فضاهای عمومی در سمت شرقی منهتن سرمایه‌گذاری می‌کند»

شهرداری نیویورک همچنین برنامه دارد به عنوان قسمتی از اهداف این پروژه هزاران درخت را در اطراف محل ساخت این پروژه انعطاف پذیری ساخته و سیستم های زیرزمینی دفع آب های سطحی را بهبود بخشد.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی یورونیوز

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.