کد خبر: 2055 زمان انتشار: 10:39:37 - 1400/10/13
با حضور سه وزیر دولت کلید خورد؛ ارتقا وضعیت پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ / برگزاری آئین نوروز

جلسه بررسی ارتقا وضعیت پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با حضور سه وزیر دولت برگزار و برای برپایی برنامه روز ملی ایران و آئین نوروز تصمیم گیری شد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری  به نقل از مهر، جلسه بررسی ارتقا وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزرای صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد و با امضای یک توافقنامه ارتقا وضعیت پاویون کشورمان در این رویداد جهانی کلید خورد.

در این جلسه که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، توافقنامه‌ای میان سه وزیر و معاون علم و فناوری رئیس جمهور در خصوص ارتقا وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به امضا رسید.

تأمین مالی برای اجرای ایده‌های ارائه شده در راستای ارتقای وضعیت پاویون کشورمان در صد روز باقیمانده از نمایشگاه مهمترین محور این توافقنامه بود که به تأیید و امضا حضار رسید.

در این راستا تغییرات بنیادین برای به تصویر کشیدن توانمندی‌های فناوری و پیشرفتهای علمی و فرهنگی کشور با بهره گیری از فناوری‌های جدید بصری محور توافقات صورت گرفته بود.

همچنین مقرر شد این جلسه برای بررسی پیشرفت‌های توافقات انجام گرفته دو هفته دیگر تکرار شود.

در این جلسه در خصوص برگزاری روز ملی ایران (۱۸ بهمن) و آئین نوروز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت صمت، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

گزارش تغییرات ساختاری در شکل ورودی‌ها و فضاهای داخلی و بیرونی پاویون جمهوری اسلامی ایران طی یک ماه گذشته پیشنهادات برای یکپارچه سازی تم پاویون ایران از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود.

رویکرد فرهنگی پاویون، معماری منحصر به فرد فضاهای عمومی و رزرو برنامه‌های مختلف برای اجرا در سایت اکسپو از مهمترین نکات مثبت پاویون امسال ایران است.

حضار بر ارائه هر چه بیشتر و بهتر توانمندی‌های کشورمان و استفاده بهینه از فرصت باقیمانده اکسپو برای معرفی ظرفیت‌های مختلف کشورمان در حوزه‌های مختلف تأکید کردند.

در این جلسه همچنین در خصوص تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن اکسپوی دوره بعد (ژاپن) بحث و تبادل نظر شد.

نمایشگاه اکسپو که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال، از بزرگ‌ترین رویدادهای جهان شناخته می‌شود، قرار بود سال ۲۰۲۰ در دبی برگزار شود، اما کرونا آن را یک سال به تعویق انداخت.

گرچه ایران نیز در پاویونی به وسعت ۲۰۱۴ متر حضور داشته و طرح پاویون تلفیقی از معماری سنتی و معاصر و الهام‌گرفته ازقصه‌های هزار و یک شب است که به اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگی، تمدن و سنت‌های باستانی و آداب و رسوم اقوام ایرانی اشاره داشت، لیکن بواسطه عدم طراحی مناسب محتوا در مدیریت قبلی اکسپو، تصویر مناسبی از توانمندی‌ها و شایستگی‌های ایران اسلامی به بازدید کنندگان ارائه نمی‌شد که این مهم باعث آزردگی خاطر هموطنان داخل و خارج از کشور شده بود.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.