کد خبر: 2080 زمان انتشار: 14:18:15 - 1400/10/18
رتبه‌بندی جهانی کشورها در حوزه طراحی | ایران در رتبه شصت ایستاد

رتبه‌بندی جهانی طراحی سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ منتشر شد.

 وب سایتWDR فهرستی از جایگاه کشورهای مختلف بر اساس تعداد جوایز مسابقات طراحی A در ۱۲ ماه گذشته منتشر کرد. هدف از تهیه این رتبه‌بندی فراهم کردن اطلاعات و آمار برای رسانه‌ها و سرمایه گذاران حوزه هنر، معماری، طراحی صنعتی و همچنین بررسی میزان رشد فرهنگ طراحی در نقاط مختلف جهان است.

این سایت همه کشورها را بر اساس تعداد طراحانی که جایزه طراحی A' را بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ دریافت کردند رتبه‌بندی و بهترین آنها را معرفی می‌کنند. برای سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰، تعداد ۱۰۸ کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند که چین، با ۸۶ جایزه طراحی پلاتین، کسب ۳۱۳۶ جایزه و مجموع ۱۱۲۵۹ امتیاز رتبه اول را بدست آورده است.

آمریکا، ژاپن، ایتالیا، هنگ کنگ، بریتانیا، تایوان، آلمان، ترکیه، و استرالیا جایگاه دوم تا دهم را دارند. ایران با ۲۸۵ جایزه و مجموع ۹۲۸ امتیاز در رتبه شصت قرارگرفته است. در این رتبه‌بندی اطلاعات مربوط به برترین طراحان هر کشور نیز منتشر شده است و در ایران هم نام ۱۶۹طراح از جمله سید محمد مرتضوی، حمید پاک سرشت، سمیه کیان پور، سروش وحیدیان کامیار، آزاده قلی‌زاده و .... در جایگاه برترین‌های دیده می‌شود.

این رتبه‌بندی بر اساس موضوعات طراحی ، معماری و هنر بدست آمده است و جالب اینکه برای هر کشور نیز آمار مربوط به دسته‌بندی موضوعاتی که موجب کسب امتیاز برای آنها شده، نیز منتشر شده‌است. می‌توانید جزییات این رتبه‌بندی را در وب سایت زیر مشاهده کنید: http://www.worlddesignrankings.com/

در گزارش زیر تصاویر تعدادی از برترین ها آورده شده است.

کتابخانه چین

خانه کوهستان/برنده جایزه Golden A' Design برای دسته بندی معماری، ساختمان و سازه در سال ۲۰۲۱ - ۲۰۲۰

کتابخانه چین

ویلا ۲۲ توسط درسن  ویلمسه/ معماربرنده جایزه طراحی پلاتینیوم A برای دسته‌بندی معماری، ساختمان و سازه در سال ۲۰۲۱ - ۲۰۲۰

کتابخانه چین

خانه باشگاه کوه سفید توسط کریس لین/برنده جایزه طراحی پلاتینیوم A برای دسته بندی معماری، ساختمان و سازه در سال ۲۰۲۱ - ۲۰۲۰

کتابخانه چینسینما/برنده جایزه طلایی طراحیA برای دسته بندی معماری، ساختمان و سازه در سال۲۰۲۰-۲۰۲۱

کتابخانه چینگالری هنر دریاچه/برنده جایزه نقره طراحیA برای دسته بندی معماری، ساختمان و سازه در سال ۲۰۲۱ - ۲۰۲۰

هنرآنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.