کد خبر: 21 زمان انتشار: 00:09:31 - 1397/09/22
دبیر اجرایی پنجمین همایش بناهای فاخر و پایدار: معماران بزرگ دنیا به زودی به تهران می آیند

دبیر اجرایی پنجمین همایش بناهای فاخر و پایدار گفت: آثار معماران برجسته کشور با حضور معماران صاحب سبک دنیا به زودی در تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه"اخبار معماری"، مهدی علم بیگی در جمع خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه آثار معماران بزرگ ایران در آینده ای نزدیک در تهران خبر داد و گفت: این برنامه در تمایز معماری فاخر و تعریف شاخص از جامعه واقعی معماری در سالن اجلاس سران برگزار شد.

علم بیگی همچنین از برنامه نمایشگاه معماری تهران و دعوت از معماران صاحب سبک دنیا رونمایی کرد و دغدغه ها، چالش ها و کمبودهای آموزش معماری را برشمرد.

در ادامه این همایش پنل تخصصی الگوپذیری در معماری با عنوان اصالت ایده یا جریان باز اندیشه بین استادان و پژوهشگران معماری از جمله مهرداد جاویدی نژاد، بهروز منصوری، علیرضا امتیاز و شاهین حیدری برگزار شد و هریک از این معماران دیدگاه فلسفی، اجتماعی و تجربی خود را در حوزه معماری تشریح کردند.

در پایان این پنل، مهرداد زواره محمدی از قوانین مدون و مصوب کپی رایت در ایران و جهان به حاضران مطالبی ارائه کرد و راهکارهای مقابله با آن پرداخت.

در این همایش، دومین دوره تجلیل از چهره‌های ماندگار هنر و معماری کشور برگزار و از مهدی حجت، سیاوش تیموری و اصغر ساعد سمیعی به دلیل سال ها تدریس، بسط و تدوین ضوابط معماری فاخر به عنوان چهره‌های ماندگار رشته معماری کشور در سال ۹۷ با حضور زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و شاهین حیدری رئیس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تجلیل شد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.