کد خبر: 2107 زمان انتشار: 11:59:07 - 1400/11/04
طراحی ساختمان با صفحات خورشیدی از یک گروه معماری هلندی

پروژه سولار راک از صفحات خورشیدی پوشیده شده و سالانه یک میلیون کیلووات ساعت برق تولید می‌کند.

شرکت معماری هلندی MVRDV  پروژه سولار راک را برای شرکت برق دولتی تایوان با نام «تای‌پاور» طراحی کرده که ابزاری برای تولید انرژی پاک و سبز است. مورفولوژی پروژه و تصویر معماری آن کاملاً مبتنی بر داده پایه‌ریزی شده که بیانگر کارآمدترین راه برای تولید انرژی خورشیدی در محل است. این پروژه به عنوان یک مانیفیست ساخته شده تعریف می‌شود که هدفش دستیابی به آینده‌ای بدون کربن است. 

پروژه سولار راک(Solar Rock) در پارک صنعتی ساحلی چانگوا در نزدیکی تایچونگ اجرا می‌شود و یک مرکز ذخیره سازی و نگهداری تجهیزات انرژی پایدار است که برای به حداکثر رساندن تولید انرژی خورشیدی طراحی شده است. ساختار گنبدی شکل آن به گونه‌ای طراحی شده که بتواند بیشترین مقدار از نور خورشید را برای تبدیل به برق دریافت کند و همچنین مجموعه‌ای از چین ها در امتداد نما به گونه‌ای تنظیم شده که تولید انرژی را به حداکثر برساند. این ساختمان از نظر انرژی خودکفا و حتی گزینه‌ای برای تزریق انرژی اضافی تولید شده به شبکه برق شهری خواهد بود. 

این پروژه پتانسیل منحصر به فرد و جذابی دارد. در داخل ساختمان نیز فضای بسیار بزرگی با نمایشگر دیده می‌شود و دارای تقریباً ۱۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع سالن، اتاق، یک انبار، کارگاه تعمیر و نگهداری و یک دفتر است. طبقه اول مانند یک گالری عمل می‌کند و بازدیدکنندگان می‌توانند آنچه در کارگاه تعمیر و نگهداری می‌گذرد، ببینند.

این ساختمان همچنین دارای یک اتاق داده‌ها خواهد بودکه اطلاعات را در لحظه نمایش می‌دهد و طبقه آخر نیز شامل فضاهای نمایشگاهی اضافی است. قرار گرفتن فضاهای مختلف در کنار هم ساختمان را به یک ابزار ارتباطی ضروری برای شرکت برق تبدیل خواهد کرد. پروژه سولار راک تا سال ۲۰۲۴ احداث خواهد شد.

 

  • هنرآنلاین

ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.