کد خبر: 2127 زمان انتشار: 13:47:45 - 1400/11/11
اختصاصی رسانه تخصصی "اخبار معماری" طراحی فضای ریلکسیشن در فضای اداری

پروژه فضای ریلکسیشن که توسط Wanmu Shazi در شهر Xiamen چین طراحی و اجرا شده است، در یک ساختمان اداری بلند مرتبه قراردارد و به گونه ای طراحی شده است که کاربران را از شلوغی فضای کاری و محیط شهری دور کند.

شازی درباره این پروژه توضیح می‌دهد؛ تمرین یوگا و پیلاتس در این فضا، فعالیتی منحصر به فرد است که افراد را قادر می‌سازد تا روی تعالی جسمی و روحی خود تمرکز کنند. همچنین از طریق آموزش جسمی و ذهنی، افراد می‌توانند وارد حالت هوشیاری دیگری شوند که کاملا متفاوت از زندگی روزمره است و انرژی خود را مجددا کسب نمایند. چنین ورزش هایی به فضایی که موجب تمرکز شود و درونگرا باشد نیاز دارد.

 

 

با در نظر گرفتن این موضوع، هنگام طراحی از رنگ ها و متریال های ملایم برای تقلید از بافت های موجود در طبیعت استفاده شده است. بدین منظور متریال استفاده شده برای رنگ بندی فضا مخلوطی از میکرو سیمان و رنگ بژ برای تشکیل یک لایه خشن و سنگ مانند برای دیوارها و سقف فضا است.

 

 

این روکش سنگ مصنوعی همچنین بر روی فریم فولادی پنجره ها نیز اعمال شده است و چند بازشو به شکل ارگانیک ایجاد کرده است که تداعی کننده بازشوهای غار مانند در طبیعت است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند چشم اندازی متفاوت از خط افق و منظره شهری داشته باشند.

 

 

شازی می‌گوید؛ ایستادن در فضای آرام و نگاه کردن به دنیای شلوغ بیرون از طریق این پنجره های ارگانیک تجربه ای ماورایی را منتقل می‌دهد. این بازشوها با روزنه هایی که در سقف برای قرار گرفتن نورپردازی ساخته شده اند، سایه روشن های ارگانیکی روی کف های چوبی می‌تابانند.

 

 

وی همچنین اضافه می‌کند؛ بسیاری از کاربران این پروژه را به غاری در طبیعت تشبیه می‌کنند اما در واقع در ابتدای طراحی، هیچ سبک یا فرم خاصی در ذهن ما نبود. ما امیدوار بودیم که فضایی خالص که حال و هوای طبیعت و ارگانیک ایجاد کنیم که به کاربران آرامش دهد.

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • مجله بین‌المللی معماری Dezeen

تصاویر

  • 1988 Photography Studio and A Qi

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.