کد خبر: 2128 زمان انتشار: 13:56:43 - 1400/11/11
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری خانه موسیقی "سو فوجیموتو" در پارک بوداپست

"سو فوجیموتو" پروژه موزه خانه موسیقی را که به موسیقی اختصاص داده شده را تکمیل کرد.

این موزه با زیربنای 9000 مترمربع که خانه موسیقی نام دارد به بیان تاریخ موسیقی در 2000 سال گذشته اختصاص دارد. پروژه خانه موسیقی که در محل دفاتر هانگ اکسپو ساخته شده است، در پارک شهر بوداپست توسط درختان احاطه شده است.

 

 

ساختمان این پروژه که در یک دیوار شیشه ای پیچیده شده، در بالای آن یک سقف بزرگ معلق قرار گرفده است تا حس قرار گرفتن در زیر تاج درخت را به کاربر منتقل کند.

آقای فوجیموتو درباره این پروژه می‌گوید؛ پروژه توسط درختان در پارک شهر مسحور شده و ما برای طراحی پروژه از فضای ایجاد شده توسط این درختان الهام گرفتیم.

وی همچنین اضافه می‌ند؛ در حالی که این سایبان ضخیم و بزرگ اطراف خود را می‌پوشاند و از آن محافظت می‌کند، همچنین به پرتوهای نوری خورشید اجازه می‌دهد تا به زمین برسند. من پلان طبقه باز را که در آن مرزهای بین داخل و خارج محو می‌شود، به عنوان ادامه محیط طبیعی که وارد فضا شده است در نظر گرفته ام.

 

 

سقف این بنا شامل روزنه ها و نورگیرهایی برای دریافت نور طبیعی فضاها بوده و در قسمت زیرین سقف، 30000 شکل هندسی برای تداعی برگ درختان در سقف طراحی شده است.

خانه موسیقی دارای سه طبقه است که برای انعکاس " سه حرکت یک قطعه موسیقی " ساخته شده است. طبقه همکف آن در سطح پارک کاملا توسط 94 پانل شیشه ای ساخته شده، احاطه شده است و بزرگترین این پانل ها 12 متر ارتفاع دارد.

 

 

فضای طبقه همکف شامل دو سالن کنسرت، که یکی کوچکتر و برای سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی طراحی شده و دیگری یک سالن شیشه ای بزرگ با دیوارهای شیشه ای با 320 صندلی برای اجراهای موسیقی استفاده خواهد شد.

طبقه زیرزمین این پروژه میزبان تمام فضاهای گالری اصلی موزه از جمله یک نمایشگاه دائمی به نام ابعاد صدا – سفرهای موسیقی در فضا و زمان است که بر تاریخ موسیقی اروپایی تمرکز دارد.

 

 

موضوع اولین نمایشگاه موقت این موزه بر لحظات کلیدی موسیقی پاپ مجارستان از دهه 1950 تا 1990 متمرکز خواهد بود.

فضای طبقه اول این موزه نیز شامل یک کتابخانه چند رسانه ای و آرشیو موسیقی پاپ مجارستان و همچنینی کلاس‌های درس و فضاهای اداری است.

فضای ارتباط عمودی این موزه و بین طبقات یک پلکان مارپیچی بزرگ است.

این پروژه بخشی از پروژه توسعه Liget Budapest است که شامل موزه های متعددی در پارک شهری 122 هکتاری بوداپست خواهد بود.

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • مجله بین‌المللی معماری Dezeen

تصاویر

  • Palkó György

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.