کد خبر: 2129 زمان انتشار: 13:58:48 - 1400/11/11
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری رویداد های معماری مهم سال 2022

برگزاری رویدادهای مرتبط با معماری بخش مهمی از پیشرفت اهداف معماری است که توسط آن کاربران و معماران و دانشجویان نقاط مختلف دنیا گردهم می‌آیند و به بررسی مسائل روز معماری می‌پردازند.

رویدادها بخش مهمی از معماری معاصر است که در این خبر به بررسی اهم رویدادهای سال 2022 خواهیم پرداخت.

 

  • نمایشگاه " پیتر کوک " مناظر شهری

زمان برگزاری : 21 ژانویه تا 8 می

محل برگزاری : موزه هنر مدرن لوئیزیانا، دانمارک

این نمایشگاه به بررسی نقاشی های تخیلی و رنگارنگ معمار بریتانیایی، پیتر کوک می‌پردازد که نزدیک به شش دهه به شکل گیری معماری و تفکر معماری کمک کرده است. نقاشی های کوک راه های جدیدی را برای شکل دهی به شهر و سکونت در آن نشان می‌هد.

 

  • اجلاس بین‌المللی " جهان پیرامون "

زمان برگزاری : 5 فوریه

محل برگزاری : موزه گوگنهایم نیویورک

اجلاس معماری جهان پیرامون امسال میزبان یک برنامه ترکیبی با گفتگوهای پخش زنده از سراسر جهان به علاوه یک رویداد حضوری در موزه گوگنهایم نیویورک خواهد بود. این رویداد با همکاری موسسه Het Nieuwe روتردام اجرا خواهد شد. اجلاس سوم این رویداد مهم ترین پروژه های جدید سال گذشته را با تمرکز ویژه بر نقش معماری در شرایط اضطراری آب و هوایی را بررسی خواهد کرد.

 

  • " جشنواره معماری " لندن

زمان برگزاری : 1 تا 30 ژوئن

محل برگزاری : مکان های مهم معماری در لندن

جشنواره معماری لندن یک جشن یک ماهه در سراسر شهر از تمرین و آزمایش معماری است که شامل برنامه ای از گفتگوها، تورها، تاسیسات، کارگاه ها، نمایشگاه ها و استودیو های معماری است. برنامه رویدادهای امسال حول محور قانون است که هدف آن بررسی این است که چگونه می‌توانیم برای خود، یکدیگر، شهر ها و محیط زیست خود مفید واقع شویم.

 

  • " کنفرانس وضعیت شهری " : از شهرهای هوشمند تا معماری پایدار

زمان برگزاری : 13 تا 25 مارس

محل برگزاری : هند

این کنفرانس به بررسی معماری، طراحی و شهرهای کشورهای در حال توسعه از دیدگاه معماری پایدار و شهر هوشمند می‌پردازد. این کنفرانس مقامات دولتی هند را با صنایع خصوصی، سازمان های غیردولتی، دانشگاهیان و کارآفرینان گرد هم می‌آورد تا ایده ها، تجربیات و شبکه سازی در مورد آینده معماری و شهرسازی در هند و فراتر از آن را به اشتراک گذاشته و بررسی کنند.

 

  • " میراث های ملموس " : کنفرانس فناوری، میراث و معماری

زمان برگزاری : 15 تا 17 ژوئن

محل برگزاری : لندن

این کنفرانس از نمایندگان دعوت می‌کند تا از کانتربری بازدید کنند تا چگونگی همکاری معماران، مدل سازان دیجیتال، محافظان محیط زیست و مورخان را بررسی کنند. ارائه اصلی کنفرانس در مورد پروژه Soane توسط معماران Robert AM Stern و Hewlett Packard است که از مدل سازی دیجیتال برای بازسازی پروژه گمشده بانک انگلستان توسط سر جان سوان در لندن استفاده کرده اند.

 

  • استودیوی معماری : نمایشگاه " Forensic Architecture "

زمان برگزاری : 19 می تا 23 اکتبر

محل برگزاری : لندن

این نمایشگاه به بررسی کار استودیوی Forensic Architecture لندن می‌پردازد که به حل جنایات علیه غیرنظامیان با تجزیه و تحلیل معماری و مناظر اختصاص دارد. این برنامه با ارائه فیلم ها و تصاویر به بازسازی وقایعی اشاره می‌کند تا صدایی برای جوامع حقوقی و قانونی باشد.

 

  • کنفرانس " فرهنگ ها، جوامع و طراحی "

زمان برگزاری : 28 تا 30 ژوئن

محل برگزاری : دانشگاه کلگری کانادا

این کنفرانس پنجاهمین سالگرد دانشکده معماری، برنامه ریزی و منظر در دانشگاه کلگری را جشن می‌گیرد و به نقد مسائل طراحی پایدار و مشارکتی خواهد پرداخت.

 

  • کنفرانس معماری "  AIA "

زمان برگزاری : 23 تا 25 ژوئن

محل برگزاری : مرکز همایش McCormick Place شیکاگو، ایالات متحده

کنفرانس سالانه موسسه معماران آمریکایی، رهبران و متخصصان معماری و طراحی را گرد هم می آورد تا در مورد نوآوری های این صنعت بحث و تبادل نظر کنند.

 

  • " دوسالانه معماری " تالین

زمان برگزاری : 7 سپتامبر تا 1 اکتبر

محل برگزاری : تالین، استونی

بزرگترین نمایشگاه معماری در بالتیک، دوسالانه معماری تالین، امسال شامل یک نمایشگاه بزرگ درباره اقتصاد دایره ای و روش های تعامل آن با زمینه های طراحی به علاوه طراحی یک اینستالیشن در فضای باز در قلب تالین است.

 

  • " سه سالانه معماری " اسلو

زمان برگزاری : 21 تا 25 سپتامبر

محل برگزاری : اسلو

هشتمین دوره سه سالانه معماری اسلو، پروژه ها و شیوه هایی را به نمایش می‌گذارد که بر ایده محله ها به عنوان مکان هایی برای بازنگری در شهرها تمرکز دارند. همچنین این رویداد متخصصان و علاقه مندان را گرد هم می‌آورد تا در مورد راه هایی بحث کنند که پروژه های محلی از طریق طرح های کلان مقیاس بزرگ می‌توانند شهرها را شکل دهند.

 

  • " MVRDVHNI " : آرشیو زنده یک استودیو

زمان برگزاری : تا 4 سپتامبر

محل برگزاری : انستیتو Het Nieuwe، هلند

این رویداد در ادامه از سال گذشته، به بررسی عملکرد استودیو معماری هلندی MVRDV می‌پردازد و بیش از 400 پروژه از آرشیو MVRDV را به صورت دیجیتال به نمایش خواهد گذاشت. این نمایشگاه بینشی از عملکرد این عمل ارائه می‌دهد که از طریق یک محیط کاری فعال با فضای اداری، زندگی با مدل ها، ماکت ها، نقاشی ها و یادداشت ها در این استودیو چگونه بوده است.

 

  • سیگورد لورنتس : " معماری مرگ و زندگی "

زمان برگزاری : تا 28 آگوست

محل برگزاری : ARKDES، استوکهلم، سوئد

این نمایشگاه که سال گذشته افتتاح شد، مجموعه کامل نقاشی های لورنتز، آرشیو شخصی و کتابخانه ARKDES را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه شامل طرح های کمتر شناخته شده او برای مغازه ها و فضاهای داخلی تجاری، چشم انداز و کلیسای کوچک در گورستان وودلند در استکهلم و کلیسای سنت مارک در بیورخاگن است.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • مجله بین‌المللی معماری Dezeen

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.