کد خبر: 2131 زمان انتشار: 10:56:30 - 1400/11/12
پاویون «ایران» در روز ناآرام اکسپو دبی!

با آن‌که برخی منابع خبری روز گذشته از شنیده شدن صدای انفجارهایی در داخل نمایشگاه اکسپو دبی خبر داده‌اند، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد بیشتر پاویون‌ها از این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند و اکسپو نیز بدون تعطیلی به کار خود ادامه داده است.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری "  به نقل از ایسنا، خبرگزاری یورنیوز به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که رأس ساعت ۴ به وقت امارات صدای انفجارهایی در داخل اکسپو شنیده شده و نمایشگاه از بازدیدکنندگان تخلیه شده است. این خبر چند روز پس از تهدید گروه انصارالله یمن منتشر شده است. یحیی سریع، ‌ سخنگوی ارتش یمن در واکنش به تحرکات امارات عربی متحده در این کشور، در توئیتر نوشته بود: "اکسپو با ما احتمالا خسارت خواهد دید و توصیه می‌کنیم جهت را تغییر دهید. " انصارالله ۲۴ ژانویه حمله‌ای را نیز به ابوظبی انجام داده بود.

با این وجود، پیگیری‌های ایسنا از پاویون برخی کشورها، از جمله ایران که در فضایی به وسعت ۲۰۱۴ متر در اکسپو دبی حضور دارد، حاکی از این است که بسیاری از حاضران در پاویون کشورها صدای این انفجار را نشنیده‌اند و پاویون‌ها نیز، درحالی‌که با ازدحام جمعیت بازدیدکنندگان در آخرین روز هفته روبه‌رو بوده‌اند، بدون این‌که تخلیه شده باشند تا پایان ساعت کاری اکسپو که ۱۰ شب است، به کار خود ادامه داده‌اند.

برخی از حاضران حتی این خبر را یک شایعه تلقی می‌کنند و می‌گویند: اکسپو که در ماه‌های پایانی به سر می‌برد، دست‌کم هر روز با یک شایعه دست به گریبان است، یک روز با تهدید حمله یمن و روز دیگر با تعطیلی برخی پاویون‌ها و یا حتی کل اکسپو به خاطر سویه جدید اُمیکرون کرونا.

همچنین تصاویری از پاویون ایران که در فاصله ساعت‌های ۱۳ تا ۱۶ روز یکشنبه ۱۰ بهمن در اختیار ایسنا قرار داده شده است با این توضیح که پاویون ایران درحالی که اخباری از ناآرامی در اکسپو دبی منتشر شده بود، یک روز آرام و عادی را با بازدیدکنندگان زیادی پشت سر گذاشت. بنا بر شمارش صورت‌گرفته، پاویون ایران در فاصله دو سه ساعت در ظهر روز یکشنبه دهم بهمن‌ماه که همزمان با تعطیلی پایان هفته در دبی بود، بیش از ۶۰۰ بازدیدکننده داشت.

پاویون «ایران» در روز ناآرام اکسپو دبی!

عکس‌های پاویون ایران در فاصله ساعت 13 تا 16 روز یکشنبه 10 بهمن ماه گرفته شده است.
این پاویون همانند پاویون سایر کشورها، بدون تعطیلی تا پایان ساعت کار اکسپو (10 شب) بدون تعطیلی میزبان بازدیدکنندگان بوده است

اکسپو دبی در عین حالی که در روزهای گذشته میزبان "کریستیانو رونالدو"، بازیکن باشگاه منچستریونایتد بود و در روزهای پیش‌ رو نیز از شخصیت‌های دیگری همچون ویلیام، شاهزاده انگلستان دعوت کرده است، در اطلاعیه‌هایی که در صفحه توئیتر خود قرار داده از به تعویق انداختن برخی مراسم‌ها و جشن‌ها خبر داده است. وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از آن تهدیدها از اتباع خود خواسته به دلیل خطر حملات موشکی و پهپادی یمن در سفر به امارات تجدید نظر کنند. اسحاق هرتزوگ نیز این روزها در راستای تحکیم و عادی‌سازی روابط اسرائیل با امارات به این کشور سفر کرده و در دیداری که با ولیعهد ابوظبی داشته از اقدامات امارات در راه حفظ امنیت خود در برابر حملات انصارالله حمایت کرده است. هرتزوگ که پیش‌تر درباره همزمانی سفر او به امارات با تهدیدهای یمن ابراز نگرانی شده بود، قرار است از اکسپو دبی نیز دیدن کند.

نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی که به دلیل کرونا با یک سال تاخیر در اکتبر ۲۰۲۱ افتتاح شده تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ طبق اعلام امارات برپا است.

امارات که برای اکسپو (طبق اعلام منابع رسمی) حدود ۴۲ میلیارد دلار هزینه کرده و در مراسمی مجلل آن را افتتاح کرده و قراردادهای مالی سنگینی با شخصیت‌های ورزشی و هنری برای تبلیغ این رویداد جهانی بسته است، انتظار دارد اقتصاد این کشور به واسطه اکسپو به میزان ۱۲۲.۶ میلیارد درهم (۳۳.۴دلار آمریکا) تقویت و فرصت شغلی گسترده‌ای تا سال ۲۰۳۱ ایجاد شود. امارات با درنظر گرفتن کرونا پیش‌بینی کرده است تا پایان این رویداد، ۲۵ میلیون نفر از اکسپو دیدن کنند که ۷۰ درصد آن‌ها شهروندانی خارج از این کشور خواهند بود. براساس آخرین آمار اعلام‌شده نیز تا کنون بیش از ۱۱ میلیون نفر از اکسپو بازدید کرده‌اند.

پاویون «ایران» در روز ناآرام اکسپو دبی!

پاویون «ایران» در روز ناآرام اکسپو دبی!

عکس‌های پاویون ایران در فاصله ساعت 13 تا 16 روز یکشنبه 10 بهمن‌ماه گرفته شده است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.