کد خبر: 2136 زمان انتشار: 10:39:52 - 1400/11/16
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران مطرح کرد؛ عمر ساختمان‌ها باید ۵۰ الی ۱۰۰ سال باشد

رئیس کمیسییون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فروش شهر نباید چالش‌های دائمی آینده را ایجاد کند، گفت: عمر ساختمان‌ها باید ۵۰ الی ۱۰۰ سال باشد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری "  به نقل از مهر، اولین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها با محوریت بازآفرینی شهری در ششمین دوره شوراها صبح پنج شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در تبریز برگزار شد.

مهدی عباسی به‌عنوان اولین سخنران در این اجلاس ضمن خیر مقدم، موضوع هم اندیشی در خصوص چالش‌های شهری و ارائه راه حل در این خصوص را با همفکری و همکاری کمیسیون‌های معماری و شهرسازی بسیار پر اهمیت دانست.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به بانک اقدامات ایده‌های شهری در بین مراکز استان‌ها در حوزه‌های تخصصی معماری و شهرسازی، اشاره و استفاده از هوشمندسازی در حوزه معماری و شهرسازی و استفاده از تکنولوژی ارتباطات جهت تسریع در حل مسائل حوزه شهرسازی را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به تغییر فرهنگ ساختمان‌سازی از توجه صرف به نماهای شهری و هزینه‌کرد در آن انتقاد و تاکید کرد: همزمان با رعایت زیبایی نمای ساختمان‌ها باید به اصول فنی ساخت توجه کرد تا ساختمانی با طول عمر بالا احداث شود.

عباسی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی صرف احداث ابنیه می‌شود، عنوان کرد: عمر ساختمان‌ها باید ۵۰ الی ۱۰۰ سال باشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به فروش شهر برای حل چالش‌های مالی موقت شهرداری‌ها تذکر داد و بیان کرد: حل مسائل موقت شهر نباید چالش‌های دائمی آینده را ایجاد کند.

عباسی همچنین به موضوع حفظ تنفس‌گاه‌های شهری جهت ایجاد نشاط و سرزندگی شهری برای شهروندان اشاره کرد و آن را یکی از محورهای توسعه پایدار شهری عنوان کرد.

وی افزود: در خصوص رعایت حقوق عامه نسبت به حفظ تعادل حقوق عمومی و خصوصی با ایجاد ایده‌های خلاق و راه حل های بین بخشی باید تلاش کرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در پایان به بحران ویروس کرونا اشاره کرد و آن را تلنگری برای آینده پژوهی در طراحی فضاهای شهری عمومی و تمامی اقدامات شهری برای حل چالش‌های آینده بیان کرد.

در این اجلاس که بیش از ۲۴ رئیس کمیسیون کلانشهرها و مراکز استان شرکت کرده‌اند، پس از تصویب کلیات نظام‌نامه اجلاس مجمع مشورتی، مهدی عباسی به عنوان رئیس مجمع مشورتی انتخاب شد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.