کد خبر: 2138 زمان انتشار: 10:53:10 - 1400/11/17
بهترین پروژه‌های معماری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۲

پیاده‌سازی پروژه‌های معماری شگفت‌انگیز زیادی در قاره‌های مختلف جهان از چند سال پیش آغاز شده و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری برسد؛ اغلب این سازه‌ها، تلفیقی از موزه‌ها و آسمان‌خراش‌هایی با نماهای زیبا را در بر خواهد گرفت.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری  به نقل از ايمنا، همواره در طول تاریخ، شیوع بیماری‌ها یا سایر بحران‌های فراگیر جنبه‌های مختلف زندگی شهری را تحت تأثیر قرار داده و تغییرات بسیاری نیز در معماری به وجود آورده است. مهم‌تر اینکه، بحران‌های جهانی همیشه فرآیند پیاده‌سازی پروژه‌های شهری را با اختلال مواجه کرده و چه بسا منجر به پایان دائمی بعضی از ساخت‌وسازها در میانه راه شده و از آن‌ها جز خرابه‌هایی بدون استفاده چیزی به جای نگذاشته است. بسیاری از معماران سراسر جهان از سال‌ها پیش احداث سازه‌هایی زیبا را آغاز کرده اما در مواجهه با بحران‌های ناشی از کرونا، اختلال‌های زیادی را در پیاده‌سازی آن‌ها تجربه کرده‌اند. البته پیش‌بینی شده است بسیاری از ساخت و سازها تا پایان سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری برسد و در لیست بهترین معماری‌های سال قرار بگیرد. در ادامه به معرفی بعضی از این پروژه‌ها پرداخته می‌شود.

مرکز هنرهای نمایشی تایپه، تایوان

معماران شرکت بین‌المللی OMA تقریباً در مراحل پایانی ساخت پروژه مرکز هنرهای نمایشی تایپه، پایتخت تایوان، هستند که بر اساس پیش‌بینی منتقدان بسیار، یکی از بهترین آثار معماری سال ۲۰۲۲ خواهد بود. این سازه بسیار زیبا، سه سالن تئاتر را در بر گرفته که هر یک مستقل از دیگری است و کاربری نسبتاً متفاوتی نیز دارد. در هر مرکز، تالاری بزرگ برای سخنرانی ، یک سالن تئاتر با اندازه متوسط و جعبه سیاه کوچکی وجود دارد که برای ذخیره اطلاعات مهم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. معماران شرکت OMA مدعی شده‌اند که مرکز هنرهای نمایشی تایپه متفاوت با انواع قدیمی آن در سراسر کشور خواهد بود و نیازهای بیشتری از کاربران را برآورده خواهد کرد.

بهترین پروژه‌های معماری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۲

پروژه مدرن سیدنی، استرالیا

خلاقان شرکت معماری ژاپنی ساناآ در حال افزودن بخش جدیدی به نگارخانه نیوساوت ولز در سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا هستند و مدعی شده‌اند تا پایان سال ۲۰۲۲ از آن بهره‌برداری خواهند کرد. این سازه که اولین پروژه ساناآ در استرالیا به‌شمار می‌رود، تحولات زیادی در موزه اصلی شهر به وجود خواهد آورد ضمن اینکه فضای آن را از طریق یک باغ هنری عمومی به بندر سیدنی پیوند خواهد داد. ساختمان جدید با نوع نوکلاسیک به جا مانده از قرن نوزدهم آن تفاوت‌های زیادی خواهد داشت و نور، شفافیت و فضای باز سراسر سازه را فرا خواهد گرفت.

بهترین پروژه‌های معماری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۲

برج رزوود سائوپائولو، برزیل

ژان نوول، معمار پرآوازه فرانسوی در سال ۲۰۱۶ از طراحی پروژه خود به نام برج رزوود در سائوپائولو، بزرگترین شهر برزیل رونمایی کرد. این ساختمان ۲۲ طبقه در نزدیکی معروف‌ترین خیابان شهر به نام پائولیستا واقع شده است و به همین دلیل از ارزشی دوچندان در میان ساکنان سائوپائولو برخوردار خواهد شد. آسمان خراش رزوود بخشی از منطقه Cidade Matarazzo به‌شمار می‌رود که بناهای تاریخی زیادی را در بر گرفته است و به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود از اهمیت زیادی در میان گردشگران بین‌المللی نیز برخوردار شود. برج جدید نووال، علاوه بر واحدهای مسکونی، یک هتل را نیز در بر خواهد گرفت و نمای آن با الهام از چشم‌انداز محیط اطراف طراحی خواهد شد.

بهترین پروژه‌های معماری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۲

خانه خانواده ابراهیمی در ابوظبی، امارات متحده عربی

خانه خانواده ابراهیمی، مجتمعی بین‌ادیانی در جزیره سعادیات در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی با الهام از سند برادری بشر در سال ۲۰۱۹ احداث شده است. معماران این اثر را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا اقوامی از سه مذهب متفاوت را گردهم آورند که البته این کار از طریق احداث یک مسجد، کنیسه و کلیسا محقق خواهد شد. پاویونی بسیار بزرگ در این مکان احداث شده که قرار است در آن مردمی از سه دین مسلمان، یهودی و مسیحی به برقراری تعامل صلح‌آمیز با یکدیگر بپردازند.

بهترین پروژه‌های معماری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۲

خانه‌های پرینتر سه بعدی در اتریش

معماران شرکت دانمارکی بیارکه اینگلس که با نام گروه بیگ نیز در سراسر جهان شناخته شده است تاکنون پروژه‌های معماری شگفت‌انگیزی در نقاط مختلف دنیا پیاده کرده است، با این حال، اخیراً به احداث بزرگترین پروژه سازه‌های پرینتر سه بعدی در اتریش پرداخته‌اند. گروه بیگ در مراحل پایانی احداث منطقه‌ای کوچک، متشکل از ۱۰۰ خانه ساخته شده با تکنولوژی پرینتر سه بعدی در اتریش است و از نوآوری‌ها، نرم‌افزارها و مواد پیشرفته برای این کار بهره گرفته است. ایده ایجاد این پروژه در پی کمبود نیروی انسانی و همچنین مصالح مورد نیاز برای ساختمان‌های مسکونی شکل گرفت. معماران از ساخت خانه‌های مسکونی به این روش برای خانواده‌های آمریکایی مقیم در اتریش خبر دادند.

بهترین پروژه‌های معماری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۲

پروژه دره در آمستردام، هلند

پروژه "دره" یکی از شگفت‌انگیزترین سازه‌های سبز هلند، واقع در کلان‌شهر آمستردام به‌شمار می‌رود که توسط معماران شرکت MVRDV روتردامی طراحی شده است. بالکن‌های سنگی آسمان‌خراش‌های این پروژه، سراسر پوشیده از گل‌ها و گیاهانی بومی است در حالی که پنجره‌های سازه‌ها نیز ظاهری برآمده دارد و نمایی دره‌مانند در فضا ایجاد کرده است. این پروژه اعجاب‌انگیز، واحدهای مسکونی، فروشگاه‌های متعدد، نهادهای فرهنگی و یک مرکز خلاقیت بزرگ را در بر گرفته است.

بهترین پروژه‌های معماری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۲

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.