کد خبر: 2181 زمان انتشار: 13:18:23 - 1400/11/25
منظر فرهنگی ماسوله در سازمان جهانی اسلامی ثبت شد

سرپرست میراث فرهنگی گیلان گفت: منظر فرهنگی ماسوله در سازمان جهانی اسلامی «آیسسکو» ثبت شد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری "  به نقل از مهر، ولی جهانی گفت: دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در نامه‌ای به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ثبت منظر فرهنگی شهر تاریخی ماسوله و چهار اثر فرهنگی و تاریخی دیگر ایران را در فهرست میراث جهان اسلام اعلام کرد.

سرپرست میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: این پنج اثر فرهنگی و تاریخی شامل منظر فرهنگی ماسوله، منظر فرهنگی قلعه الموت، مجموعه آرامگاهی شیخ احمد جام، مجموعه تاریخی بسطان و گنبد علویان همدان بوده است.

جهانی اضافه کرد: سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) سازمانی تخصصی بوده که در حمایت سازمان همکاری اسلامی فعالیت کرده و در زمینه‌های آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات در کشورهای اسلامی به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشورهای عضو مشغول به فعالیت است.

وی ادامه داد: ثبت شهر تاریخی ماسوله با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، معماری و تاریخی این شهر سال‌ها مطالبه جدی گیلانی‌ها بوده و امیدواریم با ثبت منظر فرهنگی ماسوله در فهرست میراث جهان اسلام در سال آینده و در جریان بازدید نمایندگان یونسکو از ماسوله به منظور ثبت در فهرست آثار یونسکو شاهد جهانی شدن این میراث ارزشمند فرهنگی گیلان باشیم.

لازم به ذکر است؛ آیسسکو برای شناسایی، معرفی و حفاظت بهتر میراث جهان اسلام چند سالی است که در حال تدوین فهرستی از آثار شاخص فرهنگی و تاریخی جهان اسلام است. این فهرست اختصاص به جهان اسلام داشته و غیر از فهرست میراث جهانی یونسکو است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.