کد خبر: 219 زمان انتشار: 10:32:35 - 1397/11/24
افتتاح نخستین بوتیک هتل تهران

نخستین بوتیک هتل تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بنایی مربوط به دوران پهلوی در کوچه تاریخی و قرینه تهران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری " بوتیک هتل حنا در کوچه لولاگر در خانه‌ای قدیمی متعلق به دوره پهلوی ایجاد شده است. این هتل هشت اتاق دارد و با داشتن رستوران و کافه برای ۶۲ تفر اشتغال ایجاد کرده است. این هتل همچنین دارای یک فضای پاپ آپ برای اجراهای هنری است. این ساختمان قدیمی دو سال قبل توسط بخش خصوصی خریداری و مرمت آن پیگیری شد.

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح این بوتیک هتل با تاکید بر لزوم حفظ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی در شهر تهران گفت: مدیریت شهری از پروژه‌هایی که بهسازی ارزش‌های فرهنگی و تاریخی را به همراه دارد، حمایت می‌کند.

وی افزود: هتلی که امروز افتتاح شد از جنبه‌های مختلفی با سایر هتل‌هایی که در کشور ساخته شده، متفاوت است. در حقیقت کوچه‌ای که این هتل در آن قرار گرفته است منحصر به فرد است چراکه تمامی ساختمان‌ها به صورت قرینه در آن ساخته شده است.

شهردار تهران افزود: این پروژه توسط بخش خصوصی اجرایی شده و شهرداری حمایت کرده است. مدیریت شهری اگر سرمایه‌گذاری در بخش‌های واجد شرایط انجام شود قطعاً از آن پروژه‌ها حمایت خواهد کرد.

پیروز حناچی اضافه کرد: چنین پروژه‌هایی بافت‌های ارزشمند شهر را حفظ می‌کنند و همه مردم از فواید آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: خانه‌ای که این هتل در آن احداث شده توسط نسل اول معماران ساخته شده است. در تمامی دنیا با اجرای چنین پروژه‌هایی سعی می‌کنند بافت‌های ارزشمند فرهنگی و تاریخی خود را حفظ کنند و جاذبه‌های فرهنگی ایجاد کنند. قطعاً این هتل می‌تواند برای گردشگرانی که به تهران می‌آیند جذاب باشد.

بوتیک هتل چیست و چه فرقی با هتل‌ها دارد؟

مفهوم بوتیک هتل ابتدا در دهه‌ ۱۹۸۰ و به معنای امروزی در سال ۲۰۱۲ در هتل اینترکانتیننتال لندن معرفی و پس از آن به مفهومی رایج در بریتانیا و آمریکای شمالی تبدیل شد.

هدف از ایجاد بوتیک هتل‌ها ایجاد محیطی خودمانی، اختصاصی، شهری و مدرن است. در واقع به آن دسته از هتل‌هایی گفته می‌شود که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهره هستند. آن‌ها معمولاً کوچکتر از گراندهتل‌ها بوده و لوکس بودن هدف اصلی آن‌ها نیست؛ بلکه خود، هدف اصلی بازدید هستند.

بوتیک هتل‌ها معمولا در محله‌های پر رفت و آمدِ شهری یا گاهی در ساختمان‌های قدیمی تازه بازسازی شده ساخته می‌شوند، چرا که هدف بیشتر این هتل‌ها جذب بازدیدکننده و مهمان به صورت همزمان است.

تصاویری از این بوتیک هتل را در زیر ببینید:

بوتیک هتل حنا - هتل کوچه لولاگر

بوتیک هتل حنا - هتل کوچه لولاگر

بوتیک هتل حنا - هتل کوچه لولاگر

بوتیک هتل حنا - هتل کوچه لولاگر

بوتیک هتل حنا - هتل کوچه لولاگر

بوتیک هتل حنا - هتل کوچه لولاگر

بوتیک هتل حنا - هتل کوچه لولاگر

 

چمدان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.