کد خبر: 2194 زمان انتشار: 11:28:39 - 1400/11/28
راز قلعه آدمخوار چیست؟ | پا گذاشتن در این نقطه ایران جرات می‌خواهد

قلعه آدمخوار در روستای کورعباسلو استان اردبیل واقع شده و متروک مانده است؛ به دلیل داستان‌های ترسناکی که از آن نقل شده، گردشگران کمتر به سراغ آن می‌روند.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری "  به نقل ازهمشهری آنلاین، در ایران جاذبه‌های گردشگری عجیب بسیاری داریم که برخی از آنها وهمناک هستند.  قلعه آدمخوار اردبیل یا بوینی یوغون نیز یکی از آنهاست.  

این جاذبه گردشگری ترسناک به‌ دلیل متروک ماندن همچنان وهم‌انگیز است. در افسانه‌های شفاهی بومیان آمده است که  قرن‌ها پیش مردمانی که به روستای کورعباسلو در اردبیل می‌رفتند، پس از بازدید از این قلعه باستانی به صورت مرموزی ناپدید می‌شدند. سرنوشت این افراد هرگز معلوم نشد و مردم معتقد بودند که قلعه آنها را بلعیده است؛ به همین دلیل به قلعه آدمخوار معروف شد.

اما بعدها دلیل گم شدن افراد در این قلعه مشخص شد. معماری این قلعه طوری است که دیوارهای بلند و با ارتفاع ۳۰۰ متری آن را از دو طرف غیرقابل نفوذ کرده بود و به‌ همین دلیل دسترسی به آن غیرممکن بود. افرادی که وارد این قلعه می‌شدند راهی برای خروج پیدا نمی‌کردند. در اطراف این قلعه، پرتگاه هم قرار دارد. با چنین معماری مستحکم و عجیبی گم شدن افراد درون قلعه آدمخوار طبیعی بود و همین موضوع باعث می‌شد که تا چندین وقت بدون آب و غذا بمانند و در نهایت در همان مکان بمیرند.

عکس | راز قلعه آدمخوار چیست؟ | جایی که پا گذاشتن در آن جرات می‌خواهد

قلعه آدمخوار فقط به‌ دلیل ترسناک بودنش شهرت ندارد، بلکه نشانه‌هایی از تمدن ۴۵۰۰ ساله و آثاری پیش از دوران مفرغ، عصر اشکانی و دوران اسلامی نیز در آن یافت شد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.