کد خبر: 2195 زمان انتشار: 10:20:37 - 1400/11/30
مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور خواستار شد: از توجه به بازآفرینی شهری تا ارائه الگوهای معماری ایرانی-اسلامی برای رفع چالش‌های شهرنشینی

مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور با صدور بیانه‌ای خواستار توجه به بازآفرینی شهری و ارائه الگوهای معماری ایرانی-اسلامی برای رفع چالش‌های شهرنشینی شد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری "  به نقل از ایسنا، روح اله امرالهی سخنگوی مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور با اشاره به برگزاری اولین جلسه مجمع در شهر تبریز، اظهارکرد: اولین جلسه مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور در تاریخ ۱۵ بهمن ماه در شهر تبریز با محوریت بازآفرینی شهری و در قالب سه کمیته طراحی شهری، شهرسازی و بازآفرینی شهری برگزار شد.

وی با اشاره به بیانیه پایانی این مجمع، گفت: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر از وزارت راه وشهرسازی انتظار دارند در خصوص ساماندهی بافت‌های حاشیه نشینی نسبت به تامین زمین، اعتبارات مالی و ارائه تسهیلات تشویقی جهت بهسازی و بازآفرینی شهری حمایت کنند.


امرالهی با اشاره به اینکه یکی از موارد دیگر درخواستی از وزارت راه و شهرسازی، بازگرداندن حق رأی روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری در کمیسیون ماده ۵ می باشد، عنوان کرد: از دیگر موارد مد نظر، اجرای طرح اقدام مسکن ملی است که انتظار می رود ساخت مسکن در این طرح متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: روسای کمیسیون‌های شهرسازی شهرهای مراکز استان از شهرداری‌ها انتظار دارند ناظر به بندهای ۱۴ و ۲۱ ماده قانون شهرداری ها با ایجاد دفاتر تسهیل گری در بافت های فرسوده در جهت بازآفرینی محلات هدف، برنامه های لازم را جهت حصول این مهم پیگیری نمایند.


سخنگوی مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور، گفت: در بیانیه نهایی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می رود که مراکز دانشگاهی را موظف نماید تا طرح ها و الگوهای معماری متناسب با فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی برای ساختمان ها و نماهای ساختمان به جامعه و شهروندان ارائه نمایند.


بر اساس گزارش مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی مراکز استان های کشور، همچنین در بیانیه پایانی، تامین اعتبارات ملی در جهت حفاظت و مرمت آثار، ابنیه تاریخی و فرهنگی شهرها از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مطالبه شد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.