کد خبر: 2199 زمان انتشار: 13:10:30 - 1400/11/30
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری ساخت استودیوی فیلمبرداری چند طبقه توسط BIG برای رابرت دنیرو

استودیوی معماری BIG مجوز ساخت استودیوی فیلمبرداری چند طبقه با ارتفاع 44 متر را در محله کوئینز، شهر نیویورک که قرار است اولین استودیو فیلم عمودی در جهان باشد، را دریافت کرد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " به نقل  از پايگاه تخصصي دزين، این استودیوی فیلم و تلویزیون با مساحت 760000 مترمربع که سال گذشته مجوز برنامه ریزی را دریافت کرده بود، با مدیریت Wildflower Ltd و همکاری بازیگر آمریکایی رابرت دنیرو، پسرش و املاک رافائل دنیرو و تهیه کننده فیلم آمریکایی جین روزنتال ساخته خواهد شد.

به گفته مسئولین این پروژه، استودیوی فیلم چند طبقه BIG پس از تکمیل در سال 2023 به اولین استیج تولید هدفمند سینمایی در شهر و اولین ساختمان استودیو فیلم عمودی جهان تبدیل خواهد شد.

 

 

به گفته Bijarke Ingels بنیانگذار BIG، این استودیو یک دهکده تولید رسانه و خانه داستان نویسانی خواهد بود که در همه رسانه ها کار می‌کنند، مجموعه ای همکاری سه بعدی در قالب همکاری، خلاقیت و نوآوری. این مجموعه فصل جدیدی را در توانایی شهر نیویورک برای خلق داستان‌های آینده، رقم خواهد زد.

مجموعه شامل 11 مدول استودیویی است که هر یک دارای یک صحنه بزرگ، حمل و نقل عمودی و همچنین سیستم پشتیبانی تولید است که شامل فروشگاه های لوازم، اتاق های رختکن و مناطق فنی خواهد بود. سازه ساختمان از صفحات پیش ساخته و بتنی پوشیده می‌شود که هر یک زاویه دار هستند تا نمایی هندسی در سراسر نما ایجاد کنند.

 

 

ساختمان دارای دو ورودی، یکی برای عابران پیاده و دیگری برای تحویل و تدارکات با دیوارهای منحنی است که حالت دعوت کنندگی به داخل بنا ایجاد خواهد کرد.

استودیوهای این مجموعه از نور طبیعی روز بهره‌مند بوده و با هدف ایجاد یک پردیس تولید محتوا در سطح جهانی در زمینه های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، بازی و جریان سازی نیز فعالیت خواهد کرد.

سقف این استودیو نیز میزبان سیستم پانل های خورشیدی به مساخت 150000 فوت مربع خواهد بود تا قسمتی از انرژی مورد نیاز ساختمان را تامین نماید.

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی مجله معماری Dezeen

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.