کد خبر: 2202 زمان انتشار: 13:26:27 - 1400/11/30
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری طراحی شهر جدید در آمریکا برای پنج میلیون نفر

معمار دانمارکی Bjarke Ingels در حال طراحی شهری به نام Telosa برای کارآفرین آمریکایی مارک لور است که قرار است در صحرای ایالات متحده ساخته شود.

پروژه Telosa که توسط استودیوی معماری اینگلز BIG در حال طراحی و ساخت است، در زمینی به مساحت 150000 هکتار در غرب ایالات متحده ساخته خواهد شد. در بیانیه ای از مسئولین این پروژه آمده است : " چشم انداز ما ایجاد شهری جدید در آمریکا است که استانداردهای جهانی را برای زندگی شهری تعیین کند، پتانسیل فعالیت انسانی را گسترش دهد و به طرحی نمونه برای نسل های آینده بشری تبدیل شود ".

 

 

ایده طراحی این شهر از Lore، کارآفرین و مدیر عامل سابق تجارت الکترونیک Walmart است که وب‌سایت استارت‌آپ خود، Jet.com را به قیمت 3.3 میلیارد دلار در سال 2016 به غول سوپرمارکت Walmart فروخت. براساس این ایده هدف از طراحی این شهر، تامین بودجه توسعه شهر و رفاه ساکنان است. این شهر از دلارهای مالیاتی شهروندان ایالات متحده ساخته خواهد شد.

 

 

فاز اول این پروژه تا سال 2030 برای سکونت 50000 نفر طراحی خواهد شد. از اهداف دیگر پروژه ساخت شهری پایدار است و به طور کلی بر اساس اصول باغ شهرهای شهرسازی ابنزر هوارد در بریتانیا، این شهر دارای تراکم حدود 33 نفر در هر هکتار خواهد بود، جمعیتی معادل تراکم سانفرانسیسکو.

به گفته لور، تمرکز تیم طراحی و اجرایی برای طراحی پایدارترین شهر به این شکل است که از تامین گرمایش، آب، انرژی، حمل و نقل عمومی و شخصی در این شهر به صورت الکتریکی و طراحی پایدار خواهد بود.

 

 

در مرکز این شهر برج دیدی برای تماشای افق شهر و مناظر اطراف طراحی خواهد شد که برای عموم قابل دسترس خواهد بود. این برج همانند چراغی بزرگ برای شهر نیز خواهد بود که یکی از نشانه های شناخت و جاذبه آن خواهد بود. این برج از صفحات فتوولتاییک پوشانده شده و شامل برج و منبع ذخیره آب و مزارع ایروپونیک برای تامین نیازهای ساکنین خواهد بود.

 

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی مجله معماری Dezeen

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.