کد خبر: 2204 زمان انتشار: 19:53:20 - 1400/12/02
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری از طرح بلندترین آسمان خراش جمهوری چک رونمایی شد

استودیوی Chybik + Kristof از چک، آسمان خراش 56 طبقه ای را در شهر استراوا طراحی کرده است که بلندترین ساختمان این کشور تا به حال خواهد شد.

آسمان خراش 235 متری با نام برج Ostrava برای شرکت RT Torax ساخته می‌شود و پس از تکمیل ارتفاع آن بیش از دو برابر برج AZ در برنو خواهد بود که 111 متر طول دارد و در حال حاضر بلندترین ساختمان جمهوری لقب خواهد گرفت.

بلندترین ساختمان این شهر، تالار شهر استراوا است که با ارتفاع 85 متر در دهه 1930 ساخته شده است.

آسمان خراش استراوا که در نزدیکی یک مرکز خرید و کارخانه های فولادی ساخته خواهد شد، فرمی متمایز دارد که از دو شکل مثلثی که روی هم قرار گرفته اند ایده گرفته شده است. تلفیق این مثلث ها با چرخش در محور و گسترش به سمت نما، دید متفاوتی از شهر ارائه می‌دهد و با انجام این حرکت پلازای گسترده ای نیز در همکف ایجاد شده است که کاربران را به داخل بنا دعوت کند. انتظار می‌رود که روند ساخت پروژه تا سال 2027 اتمام یابد.

 

 

میکال کریستوف، بنیان گذار تیم طراحی درباره این پروژه می‌گوید؛ هدف ما از این شکل ایجاد یک فرم ساده اما قدرتمند بود که به عنوان چراغی روشنگر برای شهر خدمت کند. این ساختمان با میزبانی از کاربری های مختلف از جمله مرکز خرید، پلازا و اداری در 11 طبقه پایین آن و یک هتل و رستوران در چهار طبقه آخر ساخته خواهد شد.

دو طبقه آخر آسمان خراش شامل یک کافه و بار است که در بالای آن یک سکوی تماشای مناظر براس دسترس عموم ساخته خواهد شد. آقای کریستوف در اینباره می‌‍افزاید؛ بازاندیشی در گونه شناسی آسمان خراش و عملکرد آن برای خدمت به مردم و فعال سازی محیط شهری برای ارائه خدمات به مردم، از اصلی ترین ماموریت های ما در جهت ایجاد تاثیر اجتماعی مثبت در قلب شهر استراوا بود.

 

 

این پروژه در نزدیکی خانه فرهنگ مدرنیستی متعلق به دهه 1960 که گروه معماری استیون هال در حال بازسازی آن هستند ساخته خواهد شد.

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی مجله معماری Dezeen

تصاویر

  • Chybik + Kristof

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.