کد خبر: 2206 زمان انتشار: 19:59:59 - 1400/12/02
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری ساخت تله کابین شهری به طول چهار کیلومتر در پاریس

پاریس میزبان اولین تله کابین شهری خود به طول 4.5 کیلومتر خواهد بود که چندین حومه در جنوب شرقی شهر را به سیستم مترو متصل خواهد کرد.

این سیستم که Cable 1 نام دارد، حومه ویلنووه سن ژرژ به به ایستگاه Créteil Pointe du Lac در خط 8 متروی پاریس متصل خواهد کرد. ساخت و ساز این تله کابین در اواخر سال جاری آغاز شده و در سال 2025 افتتاح خواهد شد.

مدیریت پروژه توسط استودیوی معماری Atelier Schall، شرکت سازنده تله کابین Doppelmayr، شرکت حمل و نقل  Ile de France Mobilites و همچنین شرکت های ساختمانی Spie Batignolles و Egis Rail هدایت می‌شود.

 

 

این پروژه پس از تکمیل 4.5 کیلومتر طول خواهد داشت و دارای پنج ایستگاه در کرتیل، لیملی، بروان، والنتون و ویلنوو سنت ژرژ خواهد بود. در مجموع 33 دکل Y و  V شکل در طول مسیر برای پشتیبانی از خط تله کابین هوایی ساخته خواهد شد. هر کابین ده مسافر را در خود جای می‌دهد و انتظار می‌رود این سیستم در شلوغ ترین زمان ها تقریبا 1600 نفر را در ساعت جابه‌جا کند.

 

 

در مجاورت ایستگاه کرتیل، پل عابر پیاده و یک مرکز خرید ساخته خواهد شد در حالی که ایستگاهی مانند ویلنوو سنت ژرژ با هدف حفظ چشم اندازهای زمین های کشاوری و ایجاد دید و منظر طراحی می‌شود.

این پروژه قادر خواهد بود تا روزانه 11000 نفر را جابه‌جا کند.

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی مجله معماری Dezeen

تصاویر

  • Romain Ghomari

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.