کد خبر: 221 زمان انتشار: 11:21:19 - 1397/11/24
برج‌های سه‌قلوی سنگاپور با طولانی‌ترین استخر ارتفاعی جهان

مارینا بی‌سندز یکی از جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که علاوه‌بر هتل، مراکز خرید، رستوران‌ها، سالن‌های سینما و موزه، طولانی‌ترین استخر ارتفاعی جهان را هم در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری " مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) نام مجموعه‌ای تفریحی در خلیج مارینا واقع در سنگاپور است که سال ۲۰۱۰ افتتاح شد.

این مجتمع تفریحی که در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار گسترده شده دارای هتلی با ۲ هزار و ۵۶۱ اتاق، مرکزی برای برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ نفر، مرکز خریدی به مساحت ۷۴ هزار مترمربع با آبراهی میان آن که امکان قایق‌سواری هم در آن وجود دارد، موزه علم‌ و هنر به وسعت ۱۹ هزار مترمربع، دو سالن بزرگ سینما و تئاتر، رستوران‌هایی با سرآشپزهای مشهور، دو عمارت کلاه‌فرنگی شیشه‌ای شناوری و یک آسمان‌پارک به‌ طول ۳۴۰ متر با گنجایش ۳ هزار و ۹۰۰ نفر که دارای استخری به‌طول ۱۴۶ متر در ارتفاع ۱۹۱ متری است. این استخر به‌ عنوان طولانی‌ترین استخر ارتفاعی جهان شناخته می‌شود و به‌دلایل امنیتی فقط از طریق هتل دسترسی به آن امکانپذیر است.

این استخر، مخزنی از استیل ضدزنگ به وزن ۱۹۱ هزار کیلوگرم و گنجایش هزار و ۴۲۵ مترمکعب آب است.

این مجتمع از سه برج ۵۵ طبقه تشکیل شده که از طریق پشت‌بام مشترکی به وسعت یک هکتار که «آسمان‌پارک سندز» (Sands SkyPark) نام دارد به‌هم متصل می‌شوند. این پشت‌نام چشم‌انداز پانورامیک ۳۶۰ درجه‌ای از خلیج مارینا ارائه می‌دهد.

   

چمدان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.