کد خبر: 2211 زمان انتشار: 10:52:55 - 1400/12/07
در جلسه ساماندهی بافت تاریخی شیراز مطرح شد؛ همه خانه‌های ثبتی بافت تاریخی شیراز باید حفظ شود

شناسایی و رفع معضلات بافت تاریخی شیراز در جلسه ساماندهی بافت با حضور مسئولان ارشد استان فارس، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " به نقل از ایسنا، در جلسه‌ای با حضور مقام‌های ارشد دستگاه‌های اجرایی استان فارس و شهر شیراز، آسیب های مختلف بافت تاریخی شیراز مطرح و استاندار فارس خواستار همکاری و هماهنگی همه دستگاه های مسئول برای کاهش تدریجی این مشکلات شد.

محمدهادی ایمانیه شامگاه پنجشنبه ۵ اسفند با بیان این که وجود مراکز جمع آوری ضایعات در بافت تاریخی شیراز آسیب جدی به آرامش این بافت وارد می‌کند، گفت: همه این مراکز که بدون مجوزهای قانونی در حال فعالیت هستند باید به نقاط دیگر منتقل شوند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه وجود خانه های بلاتکلیف، زمینه ای برای تجمع معتادان و دیگر آسیب های اجتماعی در بافت تاریخی شیراز شده است، افزود: کمیته ای شامل میراث فرهنگی، قرارگاه احمدبن موسی (ع) و شهرداری شیراز در مدت زمان مشخص باید این خانه ها را تعیین تکلیف کنند.

وی اضافه کرد: همه خانه های ثبتی در بافت تاریخی شیراز باید حفظ و خانه های دارای ارزش تاریخی نیز باید حفاظت و احیا شوند.

استاندار فارس با تاکید بر این که ساختمان های دستگاه های دولتی در بافت تاریخی که بلاتکلیف مانده اند باید به سرعت تعیین تکلیف شوند، گفت: مدارس موجود در بافت تاریخی شیراز باید توسط آموزش و پرورش تعیین تکلیف شده و برای فعالیت های مختلف آموزشی و غیرآموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

ایمانیه ایجاد فضاهای سبز و تفریحی در بافت تاریخی شیراز را ضروری برشمرد و افزود: باید با استفاده از اعتبارات طرح باز آفرینی شهری و اعتبارات شهرداری شیراز در این زمینه اقدامات ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان فارس طرح جمع آوری معتادان متجاهر در بافت تاریخی شیراز را موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: باید با برنامه ریزی برای ترک اعتیاد و اشتغال به کار این افراد، زمینه پاکسازی جامعه را فراهم کنیم.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.