کد خبر: 2214 زمان انتشار: 11:01:36 - 1400/12/07
دو استعداد نوظهور ایرانی برگزیده اتحادیه معماری نیویورک

بهناز اسدی و نیما جاویدی برای پروژه مارکهام موفق به کسب جایزه سالانه استعدادهای نوظهور لیگ معماران نیویورک شدند.

اتحادیه معماری نیویورک، طرح‌های جذاب و اثرگذار دنیای معماری در آمریکای شمالی را اعلام کرد که در بین برندگان این طرح‌ها، نام دو ایرانی- کانادایی نیز دیده می‌شود.

بهناز اسدی و نیما جاویدی، بنیانگذاران استودیوی معماری جا برای پروژه مارکهام موفق به کسب جایزه شدند. این پروژه به عنوان یکی از هشت طرح برگزیده اتحادیه معماران نیویورک انتخاب شد، یک سازه منحنی برگرفته از خانه‌های موجود در تورنتو است.

امسال اتحادیه معماری نیویورک، هشت شیوه نوین معماری را تحت عنوان مسابقه «صداهای نوظهور» برگزیده است که پتانسیل تاثیرگذاری بر رشته‌های معماری و شهرسازی را دارند. این جایزه به عنوان یکی از برجسته‌ترین افتخارات در حوزه معماری آمریکای شمالی شناخته می‌شود. برنامه صداهای نوظهور، موفقیت‌های معماری افراد و شرکت‌های مستقر در ایالات متحده، کانادا و مکزیک را بررسی می‌کند و بهترین اثر معماری را از طریق بررسی نمونه کارها انتخاب می‌کند. برندگان امسال طیف گسترده‌ای از خلاقیت‌های طراحی و معماری را به نمایش گذاشته‌اند.

پل لوئیس، عضو هیات داوران و مدیر لیگ معماران نیویورک پیرامون پروژه های برگزیده گفته است: « امسال، هیات منصفه از گستردگی پروژه‌ها شگفت‌زده شدند. این هشت پروژه، مفاهیم جدید و ارزشمندی را در تعامل با معماری روز به چالش کشیده‌اند. معماران و طراحان برنده به عنوان صداهای در حال ظهور این فرصت را خواهند داشت تا آثار خود را در یک سری سخنرانی‌های آنلاین ارائه دهند.»

بهناز اسدی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تورنتو و لیسانس هنرهای زیبا از دانشگاه تهران و در حال حاضر استاد دانشکده معماری در دانشگاه تورنتو است. نیما جاویدی، دیگر برنده این جایزه فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد طراحی شهری از دانشگاه تورنتو است. او معمار رسمی در تورنتو و استاد دانشکده معماری «اروین چانین» است که به عنوان یکی از موسسات برتر آموزش معماری در جهان شناخته می‌شود. این دو معمار، بر ساخت سازه‌های چوبی سبک و هندسی در طرح‌‌های معماری‌ خود تاکید ویژه دارند.

هنرآنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.