کد خبر: 2230 زمان انتشار: 13:10:32 - 1400/12/15
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری طراحی انتزاعی از نور در جشنواره مادرید

آنتونی آرولا با همکاری تولید کننده محصولات نوری Simon، اینستالیشنی انتزاعی به نام Fiat Lux.3, Architecture of Light در جشنواره طراحی مادرید ایجاد کرده است.

این اینستالیشن نوری با استفاده از یک دستگاه دودزا، لیزر و اشیاء فیزیکی از جمله یک درخت کوچک برای ایجاد " فضاهایی که وجود ندارند " ساخته شده است.

 

 

آقای آرولا در مورد این پروژه می‌گوید؛ این پروژه یک طراحی آوانگارد برای بیدار کردن حس و آگاهی از محیط اطراف، با تمایل به ایجاد احساس بخشی از توهم نوری به بازدیدکنندگان است.

 

 

معماری از نور ایجاد می‌شود و در این پروژه نور به عنوان یک مصالح ساختمانی، فضاهای غیر موجود را در فضا از نیستی به بیرون می‌کشد، جهت می‌دهد، ادغام می‌کند، تفکیک می‌کند، صحبت می‌کند و محو می‌شود.

 

 

در این پروژه از نور برای ایجاد دیوارهای غیر فیزیکی استفاده شده است و سالن نمایشگاه در فواصل زمانی معین پر از دود می‌شود و تعدادی لیزر در قسمت های مختلف سالن نصب شده اند که برای ایجاد صفحات دو بعدی نوری که از میان دود جدا می‌شوند استفاده شده است. طراح از این صفحات دو بعدی نوری به شکل دیوارهای دو بعدی به عنوان عنصر ساختمانی یاد کرده است که با تلفیق و قطع شدن نور توسط اشیا و بازدیدکنندگان تغییر و حرکت می‌کند.

 

 

آرولا می‌گوید؛ این عملکردی با کانسپت سفر آزاد در فضا است که برای تامل در فضا و تعامل فعال با عناصر فیزیکی و حجم هایی که ظاهر و ناپدید می‌شوند ساخته شده است.

 

 

همچنین سایمون توضیح می‌دهد؛ این مجموعه برای برانگیختن احساسات و حس مکان و فضا در کاربر طراحی شده است و نور را به عنوان یک عنصر به صورت خلاقانه با توانایی عالی برای تبدیل شدن، به نمایش و تصویر کشیده است.

 

 

در نقطه کانونی این نمایشگاه درختی واقع شده است و روی یک پایه موتوری نصب شده است که به آرامی در حال چرخش است و با سرعت معینی می‌چرخد. لیزرها و نورهای موجود با برخورد به شاخه های درخت که در حال چرخش است، تجربیات حسی مختلف و صفحات نوری مجازی مختلفی را ایجاد می‌کند.

 

 

همچنین پانل های چوبی تعبیه شده معلق از سقف و پایه تجهیزات موجب قطع شدن مسیرهای نوری شده و منافذ مختلفی را در فضا ایجاد می‌کنند. به لحاظ آکوستیک فضا نیز صداگذاری هوشمندی منطبق بر این آرایش نوری در فضا در نظر گرفته شده است تا تجربه ای همه جانبه به کاربر در فضا منتقل شود.

 

 

این نمایشگاه از 15 فوریه تا 13 مارس سال 2022 در مرکز فرهنگی ویلا فرنان گومز به عنوان بخشی از جشنواره طراحی مادرید به نمایش عموم درخواهد آمد.

 

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی مجله معماری Dezeen

تصاویر

  • Imagen Subliminal

طراح پروژه

  • Antoni Arola and Simon

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.