کد خبر: 2232 زمان انتشار: 11:54:26 - 1400/12/16
رئیس باغ گیاه شناسی ملی ایران تاکید کرد خطرات جدی برای باغ گیاه شناسی در پی ساخت و ساز در اطراف آن

رئیس باغ گیاه شناسی ملی ایران با تاکید بر این که ساخت و ساز در اطراف باغ گیاه شناسی این باغ را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهد، گفت: انتظار می‌رود مسئولین هر چه سریعتر پروژه ساخت و ساز در قسمت شمالی باغ گیاه شناسی را متوقف کنند.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " به نقل از ايسنا، عادل جلیلی در نشست خبری روز یکشنبه در تشریح ساخت و سازهای اطراف باغ گیاه شناسی ایران، تصریح کرد: در قسمت شمالی باغ گیاه شناسی ملی ایران، تعاونی ارتش تصمیم گرفته که ساخت و سازهایی با تراکم بالا به صورت برج انجام دهد و متاسفانه شهرداری تهران نیز برای این ساخت و سازها مجوز صادر کرده است.

وی افزود:اگر این ساخت و ساز انجام شود باغ گیاه شناسی ملی ایران در خطر جدی قرار می‌گیرد به شکلی که ابتدایی ترین خطرات ناشی از این ساخت و ساز می‌تواند سبب از بین رفتن منابع آبی باغ گیاه شناسی آبی باشد.از سوی دیگر ایجاد آلودگی هوا، ترافیک و ... موضوعات دیگری هستند که باغ گیاه شناسی ملی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که باغ های گیاه شناسی نقش جدی در حفظ ذخایر ژنتیکی هر کشور و حتی دنیا دارند.

وی ادامه داد: باغ گیاه شناسی ملی ایران با استاندارد جهانی در ایران شکل گرفته و باغ منحصر به فردی قلمداد می‌شود و از باغ های مطرح در دنیا است. لذا انتظار می‌رود مسئولین کشور هر چه سریعتر این پروژه را متوقف کنند.

رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور  تاکید کرد: پیشنهادی که ما به شهرداری تهران ارائه کردیم این است که چون مجموعه زمینی که در اختیار ارتش است در منتها علیه پارک چیتگر قرار گرفته به شکلی که اداره پارک چیتگر تا بلوار پژوهش می‌تواند حریم سبز دور باغ گیاه شناسی ملی ایران را تکمیل کند و این اتفاق روی دهد تا خطراتی که برای باغ وجود دارد را نیز از بین ببرد.

وی با تاکید بر این که باغ گیاه شناسی ملی ایران توسط میراث فرهنگی ثبت ملی شده است، افزود: این باغ توسط  پدافند غیر عامل نیز به عنوان یکی از مراکز حساس کشور  طبقه بندی شده که باید این موضوعات مد نظر قرار گیرد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.