کد خبر: 2244 زمان انتشار: 14:34:42 - 1400/12/23
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری فراخوان مسابقه معماری Micro House 2022

فراخوان مسابقه معماری Micro House 2022 منتشر شد.

خانه فضایی است که برای همه کاربران آن صمیمی است. خانه جدا از اینکه پناهگاه امن ماست، فراتر از کارکرد روزمره خود یعنی سرپناهی برای کاربران و فعالیت های آنهاست كه با هر یک از کاربران در سطح احساسی و شخصی خودشان ارتباط برقرار می‌کند. فضای خانه به عنوان سرپناه فیزیکی برای انسان ها و زندگی روزمره آنها باید تعلق پذیری را در کاربران و فضای خود ایجاد کند.

سکونتگاه های متواضع ما شاهد دگرگونی هایی با پیشرفت های سریع در فناوری، افزایش فضاهای کارآمد، نگرانی های زیست محیطی و مالی، نیازها و خواسته های فزاینده مردمی است، که در آن‌ها زندگی می‌کنند.

افزایش تدریجی جمعیت کره زمین یک کمبود جامع مسکن ایجاد کرده است که می‌تواند خطر بی خانمانی و توسعه سازمان نیافته مانند ایجاد محله های فقیر نشین را نیز به همراه داشته باشد. در پی خطرات ایجاد این بافت ها، مشکل مدیریت سلامتی ذهنی، روانی و فیزیکی افراد تاثیر بسیار زیادی در کیفیت مدیریت شهری دارد. این نگرانی ها در دوران ظهور همه گیری کووید 19 با نگرانی های زیست محیطی و مالی، بحران مسکن را تشدید کرده است.

این مسائل باعث به وجود آمدن جنبش جدید مسکن خرد شده است. بحثی که ایده زندگی ساده اما مبتکرانه را در سناریوی شهری امروزی مورد بررسی قرار می‌دهد. هدف از طراحی و چالش های موجود این مهم، ایجاد نوآوری در ساخت و طراحی مسکن در کمترین فضای اشغال شده با بهترین کیفیت ممکن است. بنابراین چالش های موجود این طراحی، درک پایداری در خانه های شهری را بازتعریف می‌کند.

 

چالش طراحی

یک میکرو آپارتمان به طور ایده‌آل شامل یک فضای خواب، فضای نشیمن مشترک، آشپزخانه کوچک، حمام و انباری است که در ارتباط با فضا طراحی شده‌اند. مبلمان این خانه باید قابلیت ادغام با فضا و به صورت چند منظوره طراحی و ساخت شود و ایجاد عناصر کلیدی که از فضای یک آپارتمان پشتیبانی می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا استفاده از فضا در ساعات مختلف ممکن است تغییر کند.

نگرانی مردم در حوزه مسکن موجب شده است تا برگزار کنندگان این مسابقه از طراحان در سراسر جهان دعوت به عمل آورند تا راه‌حل های مبتکرانه و نوآورانه خودشان را در طراحی این مسکن کوچک نشان دهند.

شرکت کنندگان باید یک نمونه اولیه از یک واحد مسکونی کوچک را که منعکس کننده نیازهای شخصی و فرهنگی جامعه مسکونی منتخب باشد، طراحی کنند و تجمیع مناسب این واحدهای مسکونی خرد باید در بافت شهری انجام شود. در مجموع باید 100 کاربر برای طراحی در نظر گرفته شود.

 

ثبت نام اولیه؛

12 ژانویه 2022 الی 24 مارس 2022

 

ثبت نام استاندارد؛

25 مارس 2022 الی 29 آوریل 2022

 

ثبت نام دیر هنگام؛

30 آوریل 2022 الی 13 می 2022

 

آخرین مهلت ارسال آثار؛

20 می 2022

 

اعلام نتایج اولیه؛

21 جولای 2022

 

جوایز؛

  • نفر اول؛ 5000 دلار + گواهی معتبر شرکت در مسابقه + انتشار در وب سایت و مجلات همکار با مسابقه
  • نفر دوم؛ 2500 دلار + گواهی معتبر شرکت در مسابقه + انتشار در وب سایت و مجلات همکار با مسابقه
  • نفر سوم؛ 1500 دلار + گواهی معتبر شرکت در مسابقه + انتشار در وب سایت و مجلات همکار با مسابقه
  • جایزه ویژه طراحی؛ 500 دلار
  • جایزه ویژه دوم؛ 500 دلار
  • 10 اثر منتخب و برتر

برندگان و جوایز افتخاری در وب سایت Impact Competition و چندین مجله بین‌المللی معماری و طراحی منتشر خواهند شد. برای نشان دادن قدردانی ما، همه شرکت کنندگان گواهی شرکت در مسابقه دریافت خواهند کرد.

 

اسامی هیئت داوران در طول مسابقه از وب سایت اصلی مسابقه منتشر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسابقه به وب سایت اصلی مسابقه مراجعه فرمایید.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب سایت بین‌المللی معماری جهان

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.