کد خبر: 2249 زمان انتشار: 11:35:27 - 1401/01/10
برگزاري رايگان دوره آنلاین «معماری اسلامی: از گذشته تا امروز» در موزه آقاخان تورنتو

دوره آنلاین «معماری اسلامی: از گذشته تا امروز» در موزه آقاخان تورنتو به شکل رایگان برگزار می‌شود.

در این دوره شرکت‌کنندگان با دکتر ماریکا سردار (Marika Sardar)، کیوریتور سابق موزه، تاریخ و جغرافیای جهان اسلام را از طریق چشم‌اندار ساخته شده کشف خواهند کرد.

ماریکا سردار در این دوره به نمونه‌هایی از اوایل دوره اسلامی تا جدیدترین بناهایی که امروز ساخته شده اشاره می‌کند. همچنین ویژگی اساسی هر سبک و ساختمان‌های برجسته را به تفصیل بررسی خواهد کرد.

 عضویت رایگان «معماری اسلامی از گذشته تا امروز» شامل هفت واحد است و در پلتفرم آموزشی موزه آقاخان برگزار می‌شود. این دوره خودآموز است، به این معنی که شرکت‌کنندگان می‌توانند دوره را به همان سرعت یا آهستگی که می‌خواهند کامل کنند. پس از ثبت نام، در عرض یک هفته، اطلاعات ورود به سیستم برای شروع سفر آموزشی برای شرکت‌کننده ارسال خواهد شد. 

دروس این دوره در هفت واحد عبارتند از:

 واحد اول: مقدمه و خوش آمدگویی، آشنایی با مدرس دوره و  موزه آقاخان 

 واحد دوم: معماری اسلامی چیست؟ آشنایی با رشته معماری اسلامی، چارچوب جغرافیایی و زمانی که آن را تعریف می‌کند.

واحد سوم: آشنایی با ابزارهای شناخت معماری اسلامی بلوک‌های ساختمانی برای مطالعه معماری، از خواندن نقشه‌های معماری گرفته تا اصطلاحات، تکنیک‌های اشکال مختلف ساخت و ساز و دکوراسیون.

واحد چهارم: مسجد چیست؟ ویژگی‌های اساسی مسجد را با مثال‌هایی از سراسر جهان را بررسی می‌کنند.

واحد پنج: چه چیزی یک قصر را می‌سازد؟ در گذشته، امپراطوران و سلاطین اقامتگاه‌های وسیعی می‌ساختند تا مهمانان خود را شگفت‌زده کنند. ساختار اصلی خانه‌های منطقه را بررسی و تبدیل آن‌ها به مجموعه‌های کاخ بزرگ را شرکت‌کنندگان دنبال می‌کنند. 

واحد شش: مقبره چیست؟ علیرغم تجویز دینی برای تدفین متواضعانه، سابقه طولانی در ساخت بناهای یادبود در سنت مسلمانان وجود دارد. بیشتر آنها سازه‌های گنبدی هستند که در داخل باغ‌ها قرار گرفته‌اند، اما این واحد تنوع زیادی از مقبره‌هایی را نشان می‌دهد که حاکمان برای خود یا اعضای خانواده خود ساخته‌اند. 

واحد هفت: در بازارچه چه چیزی پیدا می‌کنید؟ این واحد به بررسی تغییر در گونه‌شناسی در ساختارهای تجاری در شهرهای سراسر جهان اسلام می‌پردازد، که از بازارهای گسترده کم‌سرعت گذشته به مراکز خرید عمودی و پر زرق و برق حال حاضر تبدیل می‌شوند. 

موزه پیشنهاد می‌دهد اگر از این دوره لذت می‌برید، لطفاً یک کمک خیریه به موزه در نظر بگیرید. حمایت شما به ما کمک می‌کند تا برنامه‌های الهام‌بخش بیشتری برنامه‌ریزی کنیم که فرهنگ‌ها را از طریق هنر به هم پیوند می‌دهد.

ماریکا سردار، در موزه‌های دوحه، سن‌دیگو و نیویورک از جمله موزه هنر متروپولیتن کار کرده است. او نمایشگاه‌هایی در زمینه روایت در نقاشی هندی، هنر سلطان‌نشینان دکن و منسوجات تجاری قرن ۱۶ تا ۱۸ ارائه کرده است.

برای ثبت نام در دوره اینجا را کلیک کنید.  Click here to register for the course

هنرآنلاين


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.