کد خبر: 2258 زمان انتشار: 12:01:47 - 1401/01/14
جزئیاتی از گلخانه خورشیدی دانشجویان اسپانیایی

گروهی از دانشجویان انستیتو "معماری پیشرفته کاتالوینا" اسپانیا، گلخانه‌ای خورشیدی با سیستم جدید طراحی کرده‌اند.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری ،  به نقل از  ایسنا،  و به نقل اینترستینگ انجینیرینگ، تیمی متشکل از دانشجویان انستیتو "معماری پیشرفته کاتالوینا" اسپانیا توانست یک گلخانه خورشیدی را با سیستم جدید طراحی کند. این گلخانه که ۱۵۰ فوت مربع مساحت دارد، می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای تامین کند.

این دانشجویان توانستند طرح خود را در بازه زمانی دو ماهه در تیمی به سرپرستی "وینسنته گولارت" (Vicente Guallart) و "دنیل ایبانز" (Daniel Ibáñez) توسعه دهند. آنها می‌گویند: می‌خواهیم ثابت کنیم اساسی‌ترین نیازهای بشر را می‌توان به روش‌های زیست‌محیطی‌تر و منطبق بر سیاست‌گذاری‌های زیست‌محیطی اتحادیه اروپا تامین کرد. این گلخانه برای مناطق روستایی و شهری کاربرد دارد. 

سقف شیشه‌ای هلیومورفیک «الماس» شکل گلخانه به گیاهان اجازه می‌دهد نور خورشید را به صورت مستقیم جذب کنند. همچنین پنل‌های خورشیدی نیمه شفاف آن می‌توانند انرژی مورد نیاز گلخانه را تولید کنند.  چراغ‌های "ال ای دی" (LED) و "یو وی" (UV) به رشد سبزیجاتی مانند کاهو، گوجه‌فرنگی و بادمجان در شب کمک می‌کنند. گیاهان گلخانه در طبقه اول جوانه می‌زنند و در طبقه بالا رشد می کنند. سقف سازه به وسیله پنل‌های خورشیدی به شکل شطرنجی تزئین شده، همچنین پنجره‌های آن برای تهویه طبیعی باز می‌شوند.

سیستم آبیاری کاربردی این گلخانه که از مخازن ذخیره‌سازی و لوله‌ها برای تغذیه گیاهان با موادمغذی تشکیل شده به تسریع رشد گیاهان کمک می‌کند. پنل‌های خورشیدی این گلخانه وظیفه دارند تا انرژی مورد نیاز پنل‌های ال‌ای‌دی و سیستم آبیاری گلخانه را تامین کنند. گلخانه تنها ۵۰ درصد انرژی تولیدی خود را استفاده می‌کند. 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.