کد خبر: 2270 زمان انتشار: 10:03:59 - 1401/01/20
نگاهی به پنج رویداد معماری و طراحی ۲۰۲۲ | سخنرانی معمار ایرانی در جشنواره جهانی اوپن هاوس

رویدادهای معماری ماه جاری آخرین مجموعه‌ها و خلاقیت‌های طیف گسترده‌ای از طراحان و معماران مناطق مختلف جهان را عرضه خواهد کرد.

نمایشگاه‌های معماری و طراحی در کشورهای مختلف بهترین مکان برای تبادل اطلاعات و بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی و دستاوردهای این فن است. این رویدادها راهی جدید برای کسب تجربه معماری در مقیاسی جهانی برای معماران، طراحان و علاقمندان به این رشته است. امسال این رویدادها به دو شکل آنلاین و فیزیکی برگزار خواهد شد.

در این گزارش به بررسی پنج رویداد که در ماه جاری برگزار می‌شود، می‌پردازیم.

دوسالانه بین‌المللی طراحی سنت‌اتین

دوازدهمین دوسالانه بین‌المللی طراحی که در شهر سنت‌اتین فرانسه برگزار می‌شود، از طراحان، محققان و علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا از آثار و اینستالیشن‌های مختلف در هفت نمایشگاه دیدن کنند. دوسالانه امسال با موضوع «انشعاب» ادامه دوره پیشین است و به عنوان «تقسیم چیزی به دو شاخه یا بخش» و کنش بررسی احتمالات جایگزین تعریف می‌شود.

در کنار هفت نمایشگاه، ۱۵۰ رویداد نیز برگزار می‌شود تا بازدیدکنندگان را به تفکر ‌جمعی درباره شاخه‌ها و جلوه‌های مختلف طراحی تشویق کند. این نمایشگاه از ۶ آوریل تا ۳۱ ژوئیه در فرانسه میزبان مخاطبان است.

رویداد ماه آوریل

نمایشگاه طراحی داخلی تورنتو(IDS)

این نمایشگاه با فهرستی از محصولات، مبلمان، گفتگوها، سمینارها و نمایشگاه‌های طراحان، خلاقان داخلی و بین‌المللی هرساله در تورنتو برگزار می‌شود. در این رویداد چهار روزه، بیش از ۱۰۰ کارشناس صنعت ساختمان، بازسازی و طراحی از جمله نمایندگانی از شبکه اجتماعی تیک‌تاک، استودیو معماری گنسلر واستودیوهای پیشرو طراحی در مورد موضوعات مختلف و آینده طراحی به بحث و گفتگو می‌پردازند. این رویداد شامل آخرین مجموعه‌ها و خلاقیت‌های طیف گسترده‌ای از طراحان مناطق مختلف جهان است که از ۷ تا ۱۰ آوریل در کانادا برگزار می‌شود.

رویداد ماه آوریل

جشنواره Open House Worldwide 2022 

این جشنواره مجازی و یک روزه شامل پخش زنده ۱۲ ساعته تورهای معرفی پروژه‌های معماری به میزبانی شهرهای مختلف سراسر جهان است از جمله لاگوس، نیویورک، تایوان، وین و لندن است. این تورها شامل پروژه مسکن در سواحل مدیترانه و بازسازی خانه دهه ۱۹۳۰مهاجران ایتالیایی است. تعدادی مناظره نیز با تمرکز بر تأثیر فناوری، سیاست و فرهنگ بر خانه‌ها برگزار خواهد شد.

فرشید موسوی معمار ایرانی، خاویر بورون کوادرادو مدیر مسکن شورای شهر بارسلونا، Antonio Cortés Ferrando معمار اسپانیایی، یوهانسن اگن معمار نروژی و Shih-We Liu مدیر مرکز ملی مسکن و بازسازی شهری در تایوان سخنرانان و راهنمایان این تور خواهند بود.

این جشنواره بر آینده مسکن و برنامه‌ریزی محله تمرکز دارد و ۹ آوریل به صورت آنلاین برگزار خواهدشد. 

نمایشگاه Architect@Work 2022

نمایشگاه تجاری Architect@Work در کارخانه Old Truman در شرق لندن، بیش از ۲۰۰ محصول و خدمات از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان را برای معماران و طراحان داخلی به نمایش می‌گذارد.

همراه با نمایشگاه تجاری، این رویداد همچنین میزبان برنامه‌های گفتگو محور با موضوع «هوا و معماری» است. در این مباحث به بررسی رابطه بین رفاه، هوا، فضا، مواد و بیوفیلیا در محیط کار می‌پردازند. همچنین این برنامه بر نقشی که طراحی برای حمایت از جامعه ایفا می‌کند از جمله محافظت در برابر هوای آلوده، پاکسازی و بازسازی تمرکز خواهد کرد.

تعدادی نمایشگاه در این رویداد دو روزه از جمله دیوار پروژه که ۴۰ پروژه توسط معماران و طراحان را ارائه می‌دهد. ۱۳ و۱۴ آوریل این نمایشگاه میزبان بازدیدکنندگان است.

رویداد ماه آوریل

هفته طراحی بوستون ۲۰۲۲

موضوع نهمین دوره هفته طراحی بوستون «بازنگری طراحی بوستون» است. این رویداد ۱۴ روزه به شکل ترکیبی، حضوری و آنلاین، در سراسر بوستون از ۲۵ آوریل تا ۸ می در امریکا برگزار می‌شود.

با رویدادهای عمدتاً رایگان، بازدیدکنندگان می‌توانند در بحث‌های پنل، نمایشگاه‌ها، تورها و سخنرانی‌هایی که توسط متخصصان برجسته طراحی، موسسات و سازمان‌های غیرانتفاعی برگزار می‌شوند، شرکت کنند.

در کنار این رویدادها، تورهای پروژه مسکونی نمادین، خانه گروپیوس توسط والتر گروپیوس، طراح باهاوس، نگاهی اجمالی به تاریخچه طراحی بوستون در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد و مؤسساتی مانند موزه هنرهای زیبا میزبان نمایشگاه‌های متعددی خواهد بود.

هنرآنلاين


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.