کد خبر: 2273 زمان انتشار: 10:11:03 - 1401/01/20
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری استودیوی هیترویک از طرح مرکز هنرهای نمایشی چین رو نمایی کرد

استودیوی بریتانیایی توماس هیترویک تصاویر مرکز هنرهای نمایشی استان هاینان در چین را که از مناظر آتشفشانی جزیره و لباس های اپرای محلی الهام گرفته شده است، منتشر کرد.

مرکز هنرهای نمایشی هاینان که قرار است در شهر هایکو در استان جزیره ای هاینان ساخته شود، بخشی از یک طرح جامع بزرگ برای ایجاد یک منطقه فرهنگی جدید در منطقه جیانگدونگ خواهد بود.

به گفته این استودیو، طراحی مرکز هنرهای نمایشی هاینان نشانه هایی از چشم انداز آتشفشانی جزیره هاینان خواهد داشت. این ساختمان دارای سه فضای اصلی نمایشی شامل سالن اپرا، سالن کنسرت و تئاتر خواهد بود.

 

 

تصاویر این پروژه نشان می‌دهد که ساختمان در یک سایت مستطیل شکل واقع شده است که توسط یک صفحه سقف منحنی پوشیده شده است که به مجموعه ای از سه مخروط آتشفشان مانند در مرکز آن می‌رسد. این سقف منحنی را کاشی های مستطیلی چند رنگ با توجه به رنگ ها و حرکت های موجود در فضا تزئین می‌کنند.

 

 

سقف آتشفشان مانندی که مرکز هنری را احاطه کرده است به عنوان یک سایبان برای پوشش تعدادی از فضاهای مختلف به صورت فضاهای نیمه باز و بسته عمل می‌کند و فضاها را در تعامل با فضای بیرون قرار می‌دهد. استودیوی طراحی امیدوار است این ویژگی به تعامل هر چه بیشتر با فضاهای شهری منجرب شود.

 

مسئول استودیوی طراحی می‌گوید؛ بسیاری از خانه های اپرا از محیط اطراف خود جدا هستند و تنها زمانی زنده می‌شوند که یک اجرای در حال پخش در مرکز باشد. هدف ما طراحی فضایی بود که تکمیل کننده فضاهای شهری و زنده کننده آن باشد.

وی افزود؛ بنابراین این سایبان ترکیبی از فضاهای مختلف را در خود جای می‌دهد که یک فضای کلی در تعامل با فضای شهر ایجاد می‌کند که سالن ها بخشی از آن هستند.

 

 

ظرفیت این مجموعه پس از تکمیل 3800 نفر و میزبان رویدادهایی از جمله : اپرا، باله، برنامه های موزیکال و سایر هنرهای اجرایی و نمایشی فرهنگی خواهد بود.

شروع ساخت این مجموعه انتظار می‌رود از اواخر سال 2022 آغاز شود. در اوایل سال جاری استودیو هیترویک مرکز تجاری 1000 درختی خود را در شانگهای افتتاح کرد که میزبان بیش از 1000 درخت و 250000 گیاه است.

 

تهیه، ترجمه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی مجله معماری Dezeen.com

تصاویر

  • استودیو معماری Heatherwick

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.