کد خبر: 2285 زمان انتشار: 11:10:08 - 1401/01/25
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری نمایشگاه حرکت نورمن فاستر با عنوان " هم افزایی فرهنگی "

نمایشگاه حرکت به سرپرستی نورمن فاستر که در موزه گوگنهایم به نمایش گذاشته شده است، ارتباط بین انواع مختلف خودرو، زیبایی و فناوری آن‌ها را با هنر و معماری بررسی و به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه که کل طبقه دوم موزه را در بر می‌گیرد، شامل 38 ماشین نمادین و کمتر دیده شده و 300 اثر هنری دیگر است که به حرکت اختصاص داده شده است. این آثار شامل نقاشی ها و مجسمه های هنرمندان مشهور است.

 

 

نورمن فاستر درباره این نمایشگاه می‌گوید؛ با حرکت در این گالری و مشاهده رنگ ها، شکل ها و آثار مختلف، متوجه تنوع هنری و میراث قابل توجه برای آینده می‌شوید.

 

 

نمایشگاه حرکت که از آن به عنوان " هم افزایی فرهنگی " نیز یاد شده است، از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند تا زیبایی های اتومبیل‌هایی را که در گالری موازی نقاشی، مجسمه سازی، معماری، عکاسی و فیلم ترکیب شده اند، کشف کنند. این نمایشگاه به هفت گالری با خط زمانی مشخصی تقسیم می‌شوند، که نقش ماشین‌ها را بازتاب می‌دهد و موضوعات مهم قابل توجه هر دوره، مانند پایداری را برجسته می‌کند.

 

 

گالری مدرنیته، سرعت ساخت و آینده صنعت را به تصویر می‌کشد، در نتیجه این نمایشگاه ارتباط بین دگرگونی صنعت خودرو که با تکامل فرهنگ بصری مرتبط است بررسی می‌کند.

 

 

نورمن فاستر می‌گوید؛ من همیشه به طراحی لوکوموتیوها، هواپیماها و اتومبیل ها علاقه داشتم. همچنین افتخار خلبانی انواع مختلف هواپیماهای بادبانی، هلیکوپترها، هواپیماهای قدرتی و جت‌ها را داشته ام تا بتوانم انواع مختلفی از وسیله های نقلیه را هدایت کنم و به طور حرفه ای با رشته های مختلفی درگیر شوم. این فعالیت به من این امکان را داده است تا متوجه شوم که ساختمان‌ها و زیرساخت های شهری که شهر را بوجود می‌آورند همانند رشته های DNA باعث بوجود آمدن بافت های شهری می‌شوند.

 

 

 

تهیه، ترجمه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی مجله معماری Dezeen.com

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.