کد خبر: 2316 زمان انتشار: 10:21:53 - 1401/02/15
احداث نخستین مرکز «آب و هوای خنثی» در آلمان

قرار است نخستین مرکز «آب و هوای خنثی» آلمان با نصب چند هزار پنل خورشیدی ساخته شود. این مرکز انرژی مورد نیاز خود را در محل تامین می کند.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " ، به نقل از نیواطلس، قرار است شرکت معماری «پاپولوس»(Populous) یک مرکز چند منظوره در مونیخ طراحی کند. این سازه که نخستین استادیوم «آب وهوا-خنثی» لقب گرفته در بخش خارجی شامل فضای سبز قابل توجهی است و بخش اعظم نیروی مورد نیاز خود را از هزاران پنل خورشیدی دریافت می کند.

این مرکز چند منظوره کنسرت و کنگره(MUCCC) در نزدیکی فرودگاه مونیخ و یک مرکز فناوری و نوآوری ساخته می شود. ارتفاع سازه مذکور به حدود ۳۴ متر می رسد و به شکل دایره است، البته یک نکته متمایز با بقیه ساختمان های مشابه دارد. ساختار پشتیبانی سازه در بخش خارجی آن قرار دارد.

طرح مذکور با توجه به حفظ محیط زیست ساخته و برای این منظور مواد بازیافتی به کار گرفته می شود . همچنین انرژی مورد نیاز سازه در محل آن تامین می شود.

شرکت پاپولوس در این باره می گوید: برای نخستین بار در آلمان، یک مرکز چند منظوره «آب وهوا خنثی» ساخته می شود که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حین ساخت و مدیریت صحیح در مرحله عملیاتی است. نصب چند هزار پنل خورشیدی روی سقف این مرکز و اطراف آن همراه با پتانسیل انرژی زمین گرمایی و گرمایش منطقه ای، تضمین می کند که انرژی برای بهره برداری از این مرکز می تواند در محل تولید و تامین شود.

داخل این مرکز با ظرفیت ۲۰ هزار تماشاچی برای کنسرت و رویدادهای تلویزیونی، صندلی ها به شکل نعل اسب تنظیم می شوند.

یک هتل و پارکینگ خودرو در نزدیکی نیز احداث می شوند. پیش بینی می شود این سازه در ۲۰۲۷ میلادی عملیاتی شود.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.