کد خبر: 2321 زمان انتشار: 10:17:10 - 1401/02/20
رایزنی شهردار قزوين برای اجرای انصاری شرقی

رئیس شورای شهر قزوین گفت: پروژه شهید انصاری شرقی پروژه‌ای است که بیش از ۲۰ سال است در حال پیگیری است، درحال حاضر شهردار قزوین برای پیگیری و اجرای این پروژه و اخذ موافقت‌های قانونی تلاش می‌کند ضمن اینکه غالب مردم منطقه بلاغی هم با این پروژه موافق هستند.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " ، به نقل از ايسنا، فرج‌اله فصیحی رامندی در نشست خبری با اصحاب رسانه که دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در صحن شورای شهر قزوین برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از تعداد جلسات و مصوبات شورای ششم از ابتدای تشکیل تاکنون، اظهار کرد: ۶۰ جلسه علنی و رسمی در صحن شورای شهر قزوین برگزار شده و در این جلسات ۲۳۰ مصوبه به تصویب رسیده است.

رئیس شورای شهر قزوین درخصوص مشکلات سایت پسماند محمدآباد گفت: نگاه مدیریت استان این بود که سایت پسماند محمدآباد مرکز تجمیع زباله کل استان باشد به همین دلیل مدیریت آن از شهرداری قزوین گرفته شد.

وی در ادامه بیان کرد: اما در اسفند ۹۹ با مصوبه‌ای که از سوی مجموعه مدیریت استانی به شهرداری قزوین ابلاغ شد مدیریت این سایت مجدد به شهرداری قزوین واگذار شد، این سایت که قرار بود در مدت ۲۰ سال با مدیریت شهرداری به محلی برای تفکیک و دفن زباله تبدیل شود اکنون به دلایل زیادی کارایی خود را از دست داده است.

این مسئول تصریح کرد: ما با شروع به کار شورای ششم برای مدیریت پسماند در شهر قزوین ۳۰ جلسه برگزار کردیم و درباره راه‌اندازی سایت پردازش و تفکیک زباله، ایجاد بستر لازم برای دفن بیشتر زباله در محدوده لندفیل تصمیم‌گیری شده است.

وی درخصوص عملکرد شهردار قزوین، بیان کرد: شاه بیت اقدامات شورای شهر انتخاب شهردار است و اولین شهردار منتخب شورای ششم، شهرداری بود که علاوه بر وجهه ملی با شهر قزوین آشناست و می‌تواند با معاونین انتخابی خود شهر را مدیریت کند.

استیضاح شهردار قزوین مطرح نیست

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در پاسخ به این سؤال که آیا اختلافی میان شورای شهر و شهردار وجود دارد، گفت: شورای شهر محل تضارب آراست و قطعاً اختلاف سلیقه و اختلاف نظر وجود دارد اما اختلاف بین شهردار و شورای شهر ریشه‌ای نیست.

وی ضمن تأکید بر اینکه اصلاً موضوعاتی همچون استیضاح مطرح نشده است، خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر حق دخالت در عزل و نصب‌های شهردار را ندارند چون شهردار در انتصابات مستقل است.

فصیحی رامندی درباره تعیین تکلیف بدهی شهرداری قزوین، تصریح کرد: درباره پرداخت و تسویه بدهی شهرداری اقدامات مؤثری صورت گرفته و ۳۰ درصد از کل مبلغ بدهی کم شده است و اگر اقدامات شورا به نتیجه برسد می‌توانیم تا پایان سال این بدهی را برای همیشه پایان دهیم.

وی درباره محل تأمین این بدهی گفت: برج ستاره پونک، برج حکم آباد و الهیه در کنار سایر منابعی که داریم هر کدام گزینه‌هایی برای تهاتر هستند و با یکی از این موارد می‌توان بدهی بانک شهر را پرداخت کرد.

این مسئول بیان کرد: ۳۷ پروژه نیمه تمام داریم که اتمام برخی از این پروژه‌ها زمان‌بر است و برنامه‌ریزی شده تا پروژه‌هایی که زمان کمتری برای تکمیل نیاز دارد، تا پایان سال به سرانجام برسد، بودجه اتمام پروژه‌ها نیز از محل بودجه عمرانی در بودجه جاری تأمین خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه شهید انصاری شرقی پروژه‌ای است که بیش از ۲۰ سال است در حال پیگیری است، درحال حاضر شهردار قزوین برای پیگیری و اجرای این پروژه و اخذ موافقت‌های قانونی تلاش می‌کند ضمن اینکه غالب مردم منطقه بلاغی هم با این پروژه موافق هستند.

فصیحی در پاسخ به این سؤال که ساماندهی نیروهای شهرداری به چه صورت خواهد بود، بیان کرد: مصوبه ممنوعیت جذب نیرو در شهرداری جزو اولین مصوبات شورای ششم بود که البته درصورت نیاز به جذب نیروی جدید، با هماهنگی شورا و استانداری امکان جذب نیرو فراهم خواهد شد اما امکان تعدیل نیرو وجود ندارد و ساماندهی و استفاده بهینه از نیروهای موجود در دستور کار قرار دارد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.