کد خبر: 2322 زمان انتشار: 10:28:35 - 1401/02/20
انتقال پادگان ارتش در مشهد به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید

شهردار مشهد گفت: انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسید.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " ، به نقل از ايرنا، سیدعبدالله ارجائی  در ارتباط زنده با سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد افزود: شورای عالی شهرسازی در جلسه امروز، تفاهنامه سه جانبه بین ارتش، شهرداری و آستان قدس رضوی را با  نقشه مورد توافق این سه دستگاه تایید کرد و عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می‌شود.

نایب رییس شورای شهر مشهد هم گفت: عملیات اجرایی بازگشایی معابر پادگان ارتش به زودی آغاز می‌شود و ۹۰۰ هکتار از اراضی و املاک اطراف پادگان به طور مستقیم از این کار منتفع خواهند شد.

مهدی ناصحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هتک حرمت یک آمر به معروف در مشهد که چهارشنبه هفته گذشته در قطار شهری مسیر میدان شریعتی به بسیج رخ داد و طی آن یک آمر به معروف به هنگام تذکر به یک فرد بی حجاب مورد فحاشی و کتک قرار گرفت خواهان برخورد قضایی با افرادی شد که در این ماجرا دست داشتند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد هم گفت: زمینهای بخش پادگان و آبشار ۲ ارتش، ۳۷۴ هکتار است که سهم شهری آن، ۲۱۳ هکتار است.

حمید ضمیری افزود: ایجاد فضای سبز، باغ راه و بازگشایی پنج محور شرقی، غربی و تعریض خیابان ثامن از جمله اقداماتی است که در این مسیر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: سوله‌های تاریخی، میدان صبحگاه، حمام تاریخی پادگان و فضای سبز موجود ارتش حفظ می‌شود و به عنوان فضاهای فرهنگی و تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد هم با اشاره به ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: ناحیه منفصل توس مشهد سالها منتظر الحاق به منطقه شهری بود که به همت شورای ششم شهر، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی، اواخر آذر ماه پارسال طرح راهبردی توس به شهرداری ابلاغ شد.

مجید طهوریان عسکری افزود: منطقه توس، گنج بزرگی است که در اختیار مدیریت شهری است و امکان ایجاد بزرگترین تم پارک موضوعی داستانهای حماسی و شهرک سینمایی را دارد. همچنین ظرفیت کشت گیاهان دارویی و ایجاد کارخانه گیاهان دارویی و شهرک صنایع خلاق، صنایع دستی و سوغات زائر را داراست.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که زیرساختهای توس به روزرسانی شود و سرانه خدماتی و رفاهی این منطقه به استانداردهای لازم برسد.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال پادگان ارتش از مشهد به خارج از این شهر از سال ۱۳۸۸ با توجه به منویات فرمانده کل قوا، فرماندهی کل ارتش و فرماندهی نیروی زمینی ارتش در دستور کار قرار گرفت.

اقدامات لازم برای جا به جایی پادگان مشهد با هماهنگی آستان قدس رضوی، پشتیبانی شورای اسلامی شهر مشهد و استانداری خراسان رضوی و با تغییر کاربری اراضی ضلع جنوبی پادگان لشگر ۷۷ انجام شد.

زمین‌های ارتش در ۲ بخش شمالی و جنوبی بزرگراه شهید سلیمانی مشهد واقع شده است. در بخش شمالی، پادگان ارتش و در بخش جنوبی بزرگراه و زمین‌های موسوم به آبشار ۲ قرار دارد که در سال ۱۳۸۸ موضوع طرح تفصیلی اراضی آبشار ۲ در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و مصوبه این کمیسیون را دریافت کرد و پس از آن، این مصوبه به شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیز فرستاده شد و در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ به تصویب رسید اما بعد از این مصوبه به دلیل اختلاف بین شهرداری و ارتش، تغییر کاربری پادگان تا این دولت بلاتکلیف ماند. 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.