کد خبر: 2330 زمان انتشار: 17:19:42 - 1401/02/27
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری رئیس جمهور السالوادور از طراحی شهر آتشفشانی بیت‌کوین رونمایی کرد

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، طرح‌های استودیو معماری FR-EE را برای شهری با سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال که قرار است در کنار منطقه آتشفشانی در جنوب کشور ساخته شود رونمایی کرد.

خبر این پروژه برای اولین بار در رسانه اجتمایی تویتر توسط بوکله در اوایل این هفته با عنوان "شهر بیت کوین به زیبایی از راه می‌رسد" نشر شد. شهر پیشنهادی که در خلیج فونسکا در سواحل جنوبی السالوادور ساخته خواهد شد با فروش اوراق قرضه بیت کوین و اثر انرژی زمین گرمایی از آتشفشان کونچاگوآ، تامین مالی خواهد شد.

 

 

این شهر مدور که شکل خود را از شکل بیت‌کوین الهام گرفته است، توسط معمار مکزیکی فرناندو رومرو، بنیانگذار استودیوی معماری FR-EE طراحی شده است. طرح اولیه در قالب یک مدل طلایی یک شهر متحدالمرکز را نشان می‌دهد که تقسیمات آن به صورت شعاعی از سمت میدان مرکزی، طراحی شده است.

 

 

در انتقاد اولیه که از تنالیته رنگ این شهر شد، بوکل عنوان کرد این رنگ صرفا ایده معمار برای ارائه پروژه بود و در مقیاس واقعی رنگ ها کاملا تغییر خواهند کرد. در ادامه وی اضافه کرد، رنگ غالب شهر بیشتر سبز و آبی خواهد بود و چشم انداز آن به سمت اقیانوس و آتشفشان است.

 

 

سال گذشته السالوادور اولین کشور جهان بود که ارز دیجیتال را به عنوان واحد پول رسمی خود تعیین کرد. برای تامین مالی ساخت این شهر بوکله قصد دارد یک اوراق قرضه 10 میلیارد دلاری منتشر کند که نیمی از آن در بیت کوین و نیمی دیگر در ساخت زیرساخت‌های شهر سرمایه گذاری خواهد شد.

 

 

انرژی این شهر توسط اثر انرژی زمین گرمایی از آتشفشان تامین می‌شود که از این ویژگی برای استخراج بیت کوین نیز استفاده خواهد شد. در مورد جزئیات زمانبندی و برنامه ریزی ساخت شهر توسط دولت السالوادور هیچگونه اطلاعاتی منتشر نشده است.

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی مجله معماری Dezeen.com

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.