کد خبر: 2430 زمان انتشار: 19:04:06 - 1401/04/21
همزمان با جشنواره تابستانی یزد؛ جشنواره «خشتانه» در بافت تاریخی یزد برگزار شد

یزد- رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری جشنواره خشتانه هم‌زمان با جشنواره تابستانی یزد خبر داد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " به نقل از مهر ؛ جشنواره بزرگ تابستانی یزد، همراه با رویدادها و برنامه‌های متنوعی در بافت تاریخی برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری جشنواره خشتانه است.

مسئول برگزاری جشنواره خشتانه با بیان اینکه این رویداد به همت حوزه‌ معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل در دو نقطه از بافت تاریخی یزد برگزار شد، ادامه داد: خانه‌ شکوهی و پارکینگ کوشک نو میزبان این رویداد در بافت تاریخی بودند.

الوندیان با اشاره به اینکه رویداد خشتانه، تجربه عملی خشت زدن را برای بازدیدکنندگان فراهم کرد، ادامه داد: روند اجرایی این جشنواره به این شکل بود که ابتدا شرکت‌کنندگان با مطالعه پوستری از چهار دیدگاه اقتصادی، فرهنگی و هنری، روانشناسی و معماری، اطلاعاتی در مورد خشت کسب ‌کردند و سپس با گل و قالب خشت‌زنی، این فرصت در اختیار مردم قرار می‌گرفت تا با کمک استادکاران، با نحوه‌ خشت‌زنی و به عمل آوردن گل برای خشت‌زنی آشنا شوند.

وی، جشنواره خشت‌زنی را یک رویداد تجربه محور دانست و گفت: از آنجا ‌که عمده مصالح به‌کار رفته در بافت تاریخی یزد، خشت است، بازدیدکنندگان با شرکت در این رویداد با این نوع مصالح و مواد به‌کار رفته در خشت آشنا شدند.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.