کد خبر: 254 زمان انتشار: 00:51:44 - 1397/12/17
چطور مبلمان شهری جان تازه‌ می‌بخشد؟

آیا می‌دانید زیبایی نقش اساسی و بنیادینی در آرامش و سکون روح در عالم ماده ایفا می‌کند؟

به گزارش پایگاه " اخبار معماری " مبلمان شهری به عنوان یکی از ملموس ترین عناصر در فضای شهری می باشد که تاثیر بسزایی در زیباسازی شهری برعهده دارد. از مهمترین عوامل با اهمیت، طراحی خوانایی و سازگاری با محیط می باشد زیرا با رعایت این اصل نه تنها احساس امنیت در میان شهروندان بالا می رود بلکه حالت ابهام را نیز از آنها دور می نماید و در نتیجه کمک شایانی به شناخت محیط می نماید که می توان در کل گفت تمامی این عوامل منظر شهری را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

مبلمان شهری
یکی از عوامل تاثیر گذار متریال مورد استفاده برای این عناصر است که ترمووود از مناسب ترین موارد به شمار می رود. ازخصوصیات این عناصر می توان به ارتباط مستقیم از حیث کاربردی با شهروندان یک جامعه اشاره نمود که طبعا جنبه های مختلف این عناصر از قبیل طراحی و ساخت و همچنین نصب آنها بر روی شهروندان تاثیر گذار است. برخی از عواملی که در طراحی مبلمان و عناصر شهری می بایست مورد توجه قرار داد را عنوان خواهیم کرد. ادراک روان شناختی محیط، زیباسازی، رنگ، منظر شهری، حس مکان، توسعه ی پایدار، شبکه اجتماعی، هویت عواملی هستند که به حتم در طراحی مبلمان و المان های شهری می بایست به آنها توجه فزاینده ای نمود.

مبلمان شهری
آیا می دانید “زیبایی” نقش اساسی و بنیادینی در آرامش و سکون روح در عالم ماده ایفا می نماید؟ نظمی که در زیبایی وجود دارد در واقع پیام آور تعادل و آرامش برای انسان است که این زیبایی برای روح نا آرام افراد جامعه تسکین و آرامشی را القا می نماید تا ماندن در کالبد مادی در عالم ماده را ساده نماید. زیباسازی فضای شهری و ارتقا سطح کیفی مبلمان شهری احساس امنیت و آرامش را برای افراد جامعه تداعی می نماید. مبلمان شهری بخش بسیار زیادی از فعالیت های اساسی را در شهر سامان می دهد و منجر به افزایش رفاه و لذت آنها در خیابان ها، پارک ها و دیگر عرصه های شهری می شود. پارس آرای کوهستان تولید کننده ی مبلمان و عناصر شهری با استفاده از متریالی از قبیل ترمووود پیشرو در این زمینه بوده است. گونه های دیگری که برای ساخت محصولات خود مورد استفاده قرا می دهد داگلاس فیر و اسپروس است که نه تنها دارای دوام فوق العاده بالایی است بلکه زیبایی حیرت آوری را به وجود می آورد که چشم انداز شهری را زیباتر می سازد. چوب ماده ای برگرفته از طبیعت، روح انسان را به گونه ای تلطیف می نماید که گویی جان تازه به آن بخشیده است.

مبلمان شهری

چمدان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.