کد خبر: 2618 زمان انتشار: 10:12:55 - 1401/08/14
جلوی تخریب قلعه فلک الافلاک گرفته شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: قلعه فلک الافلاک شاهکار معماری استان طی سالیان اخیر دچار آسیب‌هایی شده که خوشبختانه جلوی تخریب آن گرفته شد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری به نقل از ايسنا، عطا حسن‌پور افزود:  قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد بارزترین بنای تاریخی این شهر و استان محسوب می‌شود که به نوعی هویت و شناسنامه مردم لرستان بوده و به عنوان یک مجموعه فرهنگی، تاریخی متشکل از دژ شاپورخواست، باغ گلستان، موزه، گنجینه اشیا تاریخی و موزه مردم‌شناسی برای هر بازدیدکننده مملو از جذابیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: این شاهکار معماری لرستان طی سالیان اخیر دچار آسیب‌هایی شده که خوشبختانه جلوی تخریب آن گرفته شد و مرمت این اثر ارزشمند توسط تیم پایش مستقر در مجموعه متشکل از اعضایی باتجربه و متخصص و دارای یک مشاور درحال انجام است.

وی افزود: این طرح همواره از سوی وزارتخانه رصد و بررسی می‌شود تا علاوه بر مرمت شاهد استحکام‌بخشی این مجموعه تاریخی ـ فرهنگی باشیم.

حسن‌پور بیان کرد: به منظور استحکام بیشتر این بنا باید موزه از درون این قلعه خارج شود چرا که خود قلعه فلک‌الافلاک یک موزه شگرف از معماری منحصر به فرد است.

این مسئول گفت: البته تعدد کاربری‌ها ممکن است به آن آسیب بزند که در این راستا با حذف سرویس‌های بهداشتی و رطوبت‌گیری درصدد محافظت بیشتری از این قلعه تاریخی هستیم.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.