کد خبر: 2675 زمان انتشار: 10:22:31 - 1401/10/24
هزار میلیارد ریال برای پروژه میراث جهانی گنبد سلطانیه مصوب شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته، هزار میلیارد ریال اعتبار برای پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به مدت سه سال تصویب شد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " به نقل از ایرنا، سید سعید صفوی افزود: برای شروع فاز اول مرمت این مجموعه، ۲۰ میلیارد ریال توسط وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برای کف سازی معابر پیرامونی گنبد، ساماندهی محوطه و برج و بارو برای سال اول ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد:همواره ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری در زنجان وجود دارد که این ظرفیت باید به سیاست و برنامه‌ای تبدیل شود که بخش‌های مختلف اعم از دولتی و خصوصی آن را اجرا و منافع ملی را تضمین کنند.

این مسوول ادامه داد: باید شاخص و معیار ما این باشد که فعالیت ما چگونه موجب رونق یک کسب و کار می شود یا بازدارنده آن است و چه کارهایی می‌تواند برای فعالسازی ظرفیت های گردشگری استان انجام شود.

وی با بیان اینکه گنبد سلطانیه آرامگاه الجایتو است که بین سال‌های ۱۳۰۳ تا ۱۳۱۳ میلادی به دستور پادشاه در شهر سلطانیه (پایتخت ایلخانیان) ساخته شد، اظهار کرد:این مجموعه، امروزه از آثار مهم معماری ایرانی و اسلامی است.

این مسوول ادامه داد:گنبد سلطانیه به عنوان هفتمین اثر جهانی ایران در لیست یونسکو به ثبت رسیده و سومین گنبد بزرگ جهان بعد از کلیسای سانتا ماریا، دل فیوره ایتالیا و مسجد ایاصوفیه ترکیه است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.