کد خبر: 2676 زمان انتشار: 10:24:20 - 1401/10/24
نگاهی به رویدادهای معماری و طراحی ۲۰۲۳

۲۰ رویداد معماری به شکل فیزیکی در سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " به نقل از هنرآنلاین، هر ساله در شهرهای مختلف جهان رویدادهای معماری و طراحی برگزار می‌شود و علاقمندان به این رشته را از سراسر کشورهای دنیا به سمت خود فرا می‌خواند. بعضی از این رویدادهای بزرگ سال‌هاست در روزها و ماه‌های خاصی برگزار می‌شود.

برگزاری این برنامه‌ها بهترین مکان برای تبادل اطلاعات جدید و دستاوردهای رشته معماری و طراحی است. در ادامه به معرفی مهم‌ترین رویدادها و جشنواره‌های معماری در سال ۲۰۲۳ پرداخته می‌شود.

نمایشگاه Maison&Objet

نمایشگاه تجاری Maison&Objet بزرگترین رویدادی است که با حضور بیش از دو هزارغرفه‌دار و ۶۰۰برند جدید از ۱۵۰ کشور در هفته طراحی پاریس برگزار می‌شود. این رویداد برای دو دوره‌ تابستانی و زمستانی خود با برنامه‌های جانبی متنوعی از جمله نمایشگاه‌ها، اینستالیشن‌ و جوایز برای تجلیل از طراحان همراه است. نمایشگاه تجاری Maison&Objet همچنین میزبان ۳۸ کنفرانس با موضوعاتی مانند مهمان‌نوازی، نوآوری و آخرین روندهای طراحی خواهد بود. این نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی پاریس از۹ ژانویه تا ۲۳ فوریه و ۷ تا ۱۱ سپتامبر میزبان بازدیدکنندگان است.

هفته طراحی استکهلم

بیست و یکمین دوره جشنواره طراحی استکهلم میزبان نمایشگاه‌های مختلف، نمایشگاه مبلمان و مراسم اهدای جوایزه خواهد بود. هفته طراحی استکهلم طرح‌های اسکاندیناوی و بین‌المللی بیش از ۳۸۰ برند را به نمایش می‌گذارد. این رویداد در نقاط مختلف استکهلم در فاصله کمی از یکدیگر از  ۷ تا ۱۱ فوریه برگزار می‌شود.

نمایشگاه طراحی Object Rotterdam 

این نمایشگاه آثار طراحی، صنایع دستی، مد، معماری و هنرتوسط طراحان معروف و آینده را در ساختمان HAKA روتردام به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه طراحی Object Rotterdam ازعلاقه‌مندان به طراحی داخلی، طراحی، متخصصان هنر و مجموعه‌داران دعوت می‌کند از ۱۰ تا ۱۲ فوریه از این نمایشگاه دیدن کنند. دو دوره قبلی این برنامه به دلیل محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹ در تابستان برگزار شد، اما در سال ۲۰۲۳ این رویداد به عنوان بخشی از هفته هنر روتردام در زمستان برگزار می‌گردد.

جشنواره طراحی مادرید

این جشنواره هرساله در فوریه با برنامه‌های متنوعی از جمله نمایشگاه‌، اینستالیشن‌، کارگاه‌، گردهمایی‌ و گفتگوها برگزار می‌شود. جشنواره طراحی مادرید همچنین میزبان کنفرانس Design Pro با ۲۵ سخنران است که به چالش‌ها، روندها و آینده طراحی می‌پردازند. این رویداد یک‌ماهه در مکان‌های مختلف سراسر مادرید برگزار می‌شود و موضوعات معماری، طراحی داخلی، طراحی گرافیک، صنایع دستی، مبلمان و آموزش را پوشش می‌دهد. جشنواره مادرید از ۱۴ فوریه تا ۱۲ مارس میزبان مخاطبان است.

نمایشگاه طراحیNomad 

Nomad یک نمایشگاه سیار است که بر روی هنر، معماری و طراحی تمرکز دارد  و آثار ۱۰۰ غرفه‌دار را به نمایش می‌گذارد. این برنامه میزبان مجموعه‌ای از گفتگوها، تورها و ورک‌شاپ‌های مختلف از ۲۳ تا ۲۶فوریه خواهد بود. این رویداد یازدهمین دوره را در سنت موریتز سوئیس برگزار می‌کند در حالی که دوره‌های قبلی آن در کاپری، ونیز، کن و موناکو برگزار شده است. 

هفته طراحی میلان

هفته طراحی میلان

هفته طراحی میلان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای بین‌المللی طراحی از ۱۷ تا ۲۳ آوریل در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود. خیابان‌های میلان میزبان مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های معماری خواهد بود که توسط طراحان داخلی و بین‌المللی به عنوان بخشی از Fuorisalone برگزار می‌شود. همچنین شصت و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی مبلمان و طراحی داخلی میلان با عنوان سالونه_دل_موبیله (Salone del Mobile)  یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های طراحی مبلمان نیز با ۸۰۰ برند افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نمایشگاه‌ها در نوع خود محسوب می‌شود که سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به صنعت مبلمان و طراحی داخلی را گرد هم می‌آورد. نمایشگاه مبلمان میلان به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا در سه سال اخیر برگزار نشده بود. این نمایشگاه معمولا در ماه آوریل برگزار می‌‎شود، اما در سال گذشته میلادی برگزاری آن با تأخیری دو ماهه به ماه ژوئن موکول شد.

جشنواره DesignMarch 

جشنواره DesignMarch بزرگ‌ترین جشنواره طراحی در ایسلند است که بیش از ۴۰۰ برند و طراح در این رویداد شرکت خواهند کرد. این رویداد میزبان نمایشگاه‌‌ها، ورک‌شاپ، گفتگوها، استودیوهای باز و کنفرانس در رشته‌های مختلف طراحی است. سراسر شهر ریکیاویک سوم تا هفتم مِی میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

جشنواره طراحی NYCx

یازدهمین دوره جشنواره طراح NYCx  از ۱۸ تا ۲۵ مِی در نیویورک برگزار می‎‌شود. این جشنواره میزبان صدها رویداد در پنج بخش شهر است و کار بیش از ۱۰۰۰ طراح را در نقاط مختف نیویورک به نمایش می‌گذارد. این رویدادها شامل معماری، مد، صنایع دستی، طراحی گرافیک، طراحی محصول، طراحی داخلی، فیلم و پایداری است.

هفته طراحی ملبورن

هفته طراحی ملبورن به مدت ۱۱ روزهمراه با گالری ملی ویکتوریا، میزبان نمایشگاه‌ها، ورک شاپ، عرضه محصولات، گفتگوها و تورهای مختلف خواهد بود. این رویدادها شامل نمایشگاه طراحی ملبورن واقع در مرکز همایش و نمایشگاه ملبورن است. موضوعات نمایشگاه سال ۲۰۲۳ عبارتند از شفافیت، میراث و ارز. بیست و هفتمین هفته طراحی ملبورن ۲۰۲۳ در مکان‌های مختلف ملبورن ،استرالیا، برگزار می‌شود.

بینال ونیز

دوسالانه معماری ونیز

ونیز هجدهمین دوسالانه معماری خود را با نمایشگاهی با کیوریتوری معمار اسکاتلندی-غنائی لسلی لوکو با تورها و کارگاه‌های آموزشی در ۲۰مِی تا ۲۶ نوامبر برگزار می کند. دوسالانه عمدتاً در دو مکان آرسناله و جیاردینی میزبان مخاطبان است.

نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون داخلی کلن

این نمایشگاه در سال ۲۰۲۳ با بیش از ۱۲۰۰ غرفه‌دار از تقریباً ۱۴۰ کشور جهان از چهارم تا هفتم ژوئن در آلمان برگزار می‌شود. این رویداد محصولات داخلی، از جمله صندلی، مبلمان اتاق ناهارخوری، تخت خواب و نور را به نمایش می‌گذار. نمایشگاه انواع مختلفی از ایده های طراحی داخلی را برای هر اتاق با هر سبک و هر نیازی را ارائه می‌دهد و  بر روی طرح‌های آوانگارد و نوآورانه تمرکز دارد.

جشنواره طراحی دانمارک

این نمایشگاه با عنوان «سه روز طراحی» در کپنهاک برندهای مختلف طراحی، نور و مبلمان را به نمایش می‌گذارد. امسال نمایشگاه طبق روند همیشگی در ۲۵تا ۲۷خردادماه برگزار می‌شود. این جشنواره میزبان نمایشگاه‌ها، گالری‌، گفتگو، معرفی محصولات، کارگاه‌های آموزشی و فرصت‌های شغلی است. 

هفته طراحی شانگهای

هفته طراحی شانگهای

هفته طراحی شانگهای یکی از مهمترین رویدادهای جهانی است که با هدف معرفی برترین ایده‌ها و ایجاد ارتباط بیشتر میان طراحان، معماران، طراحان داخلی و شهرسازی هرساله برگزار می‌شود. این نمایشگاه در پنج سالن، معاصر، کلاسیک و لوکس، کلکسیون، محل کار، آشپزخانه و حمام  برگزار می‌شود. این نمایشگاه از معماران، طراحان داخلی، خرده فروشان و توسعه دهندگان املاک دعوت می‌کند تا محصولات بیش از ۱۰۰ برند معتبر را در این برنامه بررسی کنند. هفته طراحی شانگهای در مرکز همایش‌های نمایشگاه جهانی شانگهای  از ۸ تا ۱۱ ژوئن برگزار می شود.

هفته طراحی میامی/بازل 

هفته طراحی میامی/ بازل هرساله مجموعه‌داران، گالری‌داران، طراحان، کیوریتورها و منتقدان سراسر جهان را برای تجلیل از فرهنگ طراحی گردهم جمع می‌کند. این نمایشگاه در کنار نمایشگاه بزرگ هنری آرت بازل در شهر سوئیس برگزار خواهد شد. هفدهمین دوره هفته طراحی میامی/ بازل ۱۳تا ۱۸ ژوئن میزبان مخاطبان است.

هفته طراحی هلسینکی

هفته طراحی هلسینکی طیف وسیعی از شاخه‌های هنری از جمله معماری، مد، طراحی گرافیک، طراحی محصول، دکوراسیون داخلی و منسوجات را در بر می‌گیرد. این جشنواره ۱۱ روزه میزبان صدها رویداد از جمله نمایشگاه، کارگاه، استودیو باز، نمایش مد، بحث و سخنرانی خواهد بود. این دوره همانند دوره‌های قبل از موضوعاتی مانند خلق مشترک، اقدام و تعهد پیروی می‌کند. هفته طراحی هلسینکی  در مکان‌های مختلف در سراسر پایتخت فنلاند از ۱ تا ۱۱سپتامبر برگزار می‌شود.

دوسالانه معماری و شهرسازی سئول

دوسالانه معماری و شهرسازی سئول یکی از معتبرترین رویدادها در زمینه معماری و شهرسازی است که برای نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۷ در شهر سئول برگزار شد. این رویداد بین‌المللی در تلاش برای برقراری پیوند میان شهرهای مختلف جهان در زمان حال و آینده است. دوسالانه سئول علاوه بر مطالعات مختلفی که در زمینه‌های جامعه‌شناسی، جغرافیا، اقتصاد و ... انجام می‌دهد و با دولت، شهروندان و متخصصان بحث و گفتگو می‌کند تا به الگوی جدید معماری شهری دست یابند. چهارمین دوره این دوسالانه سه موضوع کلیدی اکولوژی، توپوگرافی و نماها را دنبال می کند. این رویداد ۱سپتامبر تا ۲۰ اکتبر میزبان مخاطبان است.

هفته طراحی لندن

جشنواره طراحی لندن 

این جشنواره در سپتامبر هر سال در پایتخت بریتانیا برگزار می‌شود و میزبان نمایشگاه‌ها، اینستالیشن، تورها، گفتگوها، معرفی محصولات و کارگاه‌های آموزشی است. جشنواره در ۱۲ منطقه طراحی در شهر لندن برگزار می‌شود و آثار معماری، مد، دکوراسیون داخلی، مبلمان، پارچه، هنر، طراحی گرافیک و صنایع دستی را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه تجاری طراحی لندن که از ۲۰ تا ۲۳ سپتامبر برگزار می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهایی است که در طول جشنواره برگزار می‌شود.

هفته طراحی مکزیک

هفته طراحی مکزیک در پایتخت مکزیک برگزار می‌شود اما هنوز تاریخ دقیقی برای پانزدهمین دوره آن اعلام نشده است، انتظار می‌رود این رویداد در ماه اکتبر میزبان مخاطبان باشد. نمایشگاه‌ها، تورها و کارگاه‌های آموزشی از برنامه‌های جانبی این جشنواره خواهد بود.

هفته طراحی لاگوس

این جشنواره در لاگوس پایتخت نیجریه برگزار می‌شود. هفته طراحی لاگوس در ماه سپتامبر میزبان بیش از ۴۰ رویداد در سراسر شهر از جمله نمایشگاه‌های تجاری و نشست‌های مختلف در حوزه معماری و طراحی خواهد بود.

سه سالانه معماری شارجه

موضوع سه‌سالانه ۲۰۲۳ شارجه با عنوان «زیبایی ناپایداری: معماری سازگاری» اعلام شده است. این موضوع علاوه بر انعکاس چالش کمبود در جنوب جهانی، به چگونگی فرهنگ استفاده مجدد، تخصیص مجدد، نوآوری، همکاری و سازگاری می‌پردازد.  هدف سه سالانه شارجه ایجاد بستری برای ساختن آینده‌ای پایدار است که ریشه در سنت‌های معماری و طراحی منطقه دارد. این رویداد معماری نوامبر ۲۰۲۳ میزبان بازدیدکنندگان است. این برنامه در مکان های مختلف شارجه، در کشورامارات برگزار می‌شود.

سه سالانه شارجه 1

ویژه:


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.