کد خبر: 2689 زمان انتشار: 00:07:10 - 1401/12/06
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان مطرح کرد از ایجاد گذرفرهنگی همدان تا احیاء فرودگاه تاریخی جنگ جهانی دوم

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان از ایجاد گذرفرهنگی همدان خبر داد و گفت: گذرفرهنگی همدان از میدان آرامگاه بوعلی تا میدان باباطاهر با محوریت اجتماعی ایجاد خواهد شد.

 

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " به نقل از ایسنا، احسان صباغ‌زاده، با بیان اینکه بازآفرینی یعنی یک شهر جای مناسبی برای زیست افراد شود که به سمت مهاجرت نروند، اظهار کرد: مشاوران دانشگاه بوعلی‌سینا مطالعات حد فاصل میدان آرامگاه بوعلی تا میدان هگمتانه و اتصال این معابر به بافت بازار و میدان باباطاهر را در قالب گذرفرهنگی همدان داشتند.

وی به وجود خانه‌های تاریخی و سابقه تاریخی معبر(کوچه آقای آخوند) اشاره و تصریح کرد: آغاز این طرح از اسفندماه ۱۴۰۱ خواهد بود و مدت پروژه هشت ماه پیش‌بینی شده است و تبدیل به یک معبر با محوریت انسان می‌شود. برای خانه‌های تاریخی هم برنامه‌هایی وجود دارد تا بتوانیم این بافت‌های تاریخی را حفظ کنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه سهم اجتماعی گذرفرهنگی همدان بیش از سهم حمل و نقل است، یادآور شد: برای خودروها هم لاینی اختصاص داده شده اما عملکرد معبر، انسان محور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در بودجه سالانه دیده می‌شود، افزود: با هماهنگی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان مادر تخصصی بازآفرینی کشور جذب سرمایه‌های ملی و ورود در بخش بازآفرینی شهری را در دستور کار داریم.

آغاز فعالیت مجتمع چندعملکردی و توسعه گردشگری کبابیان

صباغ‌زاده خاطرنشان کرد: جداره‌های پیاده راه بوعلی دچار آلودگی‌های بصری شده بود که هیچ سنخیتی با بافت تاریخی همدان نداشت به همین منظور در سال گذشته جداره سازی پیاده راه بوعلی در قسمت شرقی را آغاز کردیم.

وی با اشاره به احیای بافت قدیمی پیاده راه بوعلی، ادامه داد: جداره‌های پیاده راه بوعلی به عنوان میراث تاریخی شهر همدان هستند و براساس تقاضای زیادی که این پیاده‌راه داشت، دچار آسیب شده و اضافاتی در نمای برخی از مغازه‌ها ایجاد شده بود که جداره بانک ملت را اجرا کردیم.

صباغ‌زاده با بیان اینکه احیای جداره از میدان امام خمینی(ره) تا ابتدای پاساژ هما را در برنامه سال ۱۴۰۱ داشتیم، گفت: احیای ضلع غربی این محور نیز در حال آغاز است و در سال آینده جداره سازی میدان امام و خیابان اکباتان را هم راستا با ثبت جهانی هگمتانه را در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قرارداد منعقد شده با پیمانکار هشت ماهه بوده است، افزود: سرما و یخبندان باعث افزایش طول پیمان شده است.

وی با بیان اینکه مجتمع چند عملکردی و توسعه گردشگری کبابیان در راستای حفظ بافت تاریخی همدان ایجاد شده است، اظهار کرد: مجتمع چند عملکردی کبابیان در مساحت ۱۱ هزار و ۵۰۰ متری شامل مجموعه اقامتی، رستوران، پارکینگ و مجموعه مرکز محله با ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجاد شده که امسال فعالیت آن آغاز خواهد شد.

احیاء فرودگاه تاریخی جنگ جهانی دوم، مرمت بازار و ایجاد نخستین بوتیک هتل در همدان

صباغ‌زاده با اشاره به احیای فرودگاه تاریخی جنگ جهانی دوم در همدان گفت: این فرودگاه تاریخی در میدان فرودگاه بین‌المللی همدان واقع شده و شهروندان همدان از وجود این فرودگاه تاریخی اطلاعی ندارند.

مدیرعامل سازمان عمران و باز آفرینی شهری شهرداری همدان با بیان اینکه عملیات اجرایی احیاء و مرمت فرودگاه تاریخی همدان امسال آغاز شده است، مطرح کرد: برنامه احیاء و مرمت باند و برج مراقبت این فرودگاه را در دستور کار داریم و در گام‌های بعدی این مجموعه در قالب یک مجموعه توریستی فعالیت خواهد کرد.

وی درباره بودجه بازآفرینی شهر همدان، تأکید کرد: از بودجه ۲۵۰ میلیاردی سازمان عمران و بازآفرینی، ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی و بازآفرینی هزینه می‌شود.

وی از مرمت بازار بزرگ همدان خبر داد و گفت: مشاور این طرح سال گذشته گرفته شده و امسال عملیات مرمت کف و جداره و استانداردسازی معابر آغاز شده است.

صباغ‌زاده با بیان اینکه خانه پوستی زاده همدان به بوتیک هتل تبدیل خواهد شد، افزود: خانه پوستی زاده در ابتدای کوچه آخوند قرار دارد که قرار است توسط شهرداری تبدیل به بوتیک هتل شود.

فعالیت یک قطب جدید اقتصادی در همدان

مدیرعامل سازمان عمران و باز آفرینی شهری شهرداری همدان با اشاره به راه‌اندازی مجتمع تجاری سینا، یادآور شد: ۱۶ سال از عمر این مجتمع اداری می‌گذرد که مجدد بازطراحی شد و ادوات به‌روز وارد این پروژه شده و تحویل خریداران شد و یک قطب جدید اقتصادی در شهر همدان فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجتمع سینا فعال است، گفت: فعالیت تجاری این مجتمع به طور رسمی آغاز شده اما موضوع مهم در این مجتمع این بوده که بیشتر خریداران واحدهای پاساژ سینا سرمایه‌گذار هستند و با قیمت‌های بالایی مغازه‌های خود را اجاره می‌دهند که در شرایط اقتصادی امروز که کسی توان پرداخت اجاره ۳۰ میلیونی را ندارد، استقبال از این واحدها کم است.

صباغ‌زاده با بیان اینکه طبقه همکف بازار سینا به طور کامل تجهیز شده است، افزود: تمام چهار طبقه تجاری به طور کامل تحویل خریداران شده است.

خریداری کارخانه ۱۶۰ تنی آسفالت در همدان

این مقام مسئول از خرید کارخانه ۱۶۰ تنی آسفالت خبر داد و اظهار کرد: خرید کارخانه آسفالت با ظرفیت ۱۶۰ تن در ساعت در دستور کار داشتیم که خریداری شده و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان عمران و باز آفرینی شهری شهرداری همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه آسفالت تولیدی شهر همدان کاملاً استاندارد است، بیان کرد: با راه‌اندازی کارخانه ۱۶۰ تنی، آسفالت با کیفیت مطلوب‌تری تولید خواهد شد.

صباغ‌زاده با بیان اینکه کارخانه ای با کیفیت‌تر از این کارخانه در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر در هیچ جای کشور کارخانه آسفالت پیشرفته‌تر از این کارخانه نداریم که قابلیت تولید آسفالت‌های پلیمری، آسفالت SAM و رنگی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تأمین مصالح سنگی و دانه‌بندی مصالح از معدن روستای آق‌حصار صورت می‌گیرد، ادامه داد: آسفالت معابر همدان از نظر کمیت و کیفیت وضعیت مطلوبی دارد. قیرهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد با استاندارد عملکردی است و مناسب اقلیم شهر همدان است.

مشکل آسفالت معابر در زیرسازی است

وی با بیان اینکه مشکل اساسی شهر همدان در زیرسازی معابر است، گفت: تمام بارترافیکی را زیرسازی معبر تحمل می‌کند که سنوات گذشته متأسفانه به بحث زیرسازی معابر توجه لازم صورت نگرفته و طی ادوار مختلف آسفالت انجام شده است.

صباغ‌زاده تأکید کرد: اگر تعمیر و نگهداری آسفالت معابر به صورت اصولی و استاندارد انجام نشود، هر چقدر هم آسفالت شود ترک‌ها به صورت انعکاسی به لایه‌های رویی انتقال پیدا می‌کند و در نهایت منجر به تخریب آسفالت می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: شهرداری همدان در سال ۹۶ تثبیت بستر توسط دستگاه WR که اصطلاحاً بازیافت سرد گفته می‌شود، انجام داد به‌طوریکه بستر معابر با سیمان تثبیت شد و سپس آسفالت ریخته شد که این اقدام در لاین غرب به شرق بلوار احمدی روشن که یکی از بدترین معابر شهر بود، صورت گرفت.

چاله‌های معابر مربوط به سال‌های گذشته است

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: از امروز سرویس، نگهداری و لکه گیری ترک‌ها و آسیب‌هایی که به آسفالت معابر وارد شده، آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه آسفالتی که در معابر شهر همدان استفاده شده، کاملاً استاندارد است، گفت: هیچ‌یک از معابری که طی دو سال اخیر آسفالت شده است، مشکلی ندارد و اگر چاله‌ای در شهر می‌بینید از سنوات گذشته است.

صباغ‌زاده با اشاره به اینکه امسال ۸۰ هزار تن آسفالت به صورت کیفی در سطح شهر پخش و تسطیح شده است، تصریح کرد: در سال های گذشته خیابانی که مشکل داشت، به طور کامل آسفالت می‌شد که این بیشتر جنبه کمی داشت اما امسال به علت اینکه بهای تمام شده تولید آسفالت بالاتر رفته است آسفالت معابر را فقط در نقاط آسیب‌دیده در قالب وصله‌های عمیق انجام می‌دهیم.

صباغ‌زاده با بیان اینکه لایه GIS آسفالت معابر شهر همدان تکمیل شده و زیربار رفته است، یادآور شد: بر روی تمام تجهیزات آسفالت GPS نصب شده و لایه GIS آسفالت معابر شهر همدان تکمیل شده است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.