کد خبر: 2755 زمان انتشار: 23:25:57 - 1402/08/01
اولین جشنواره بین‌المللی تلفیق مد و معماری برگزار می‌شود

اولین جشنواره بین‌المللی تلفیق مد و معماری با هدف شناسایی متخصصین، اساتید، طراحان و هنرمندان برجسته حوزه عکاسی، مد و معماری در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " به نقل ازایرنا، مهران آریایی‌نیا دبیر بخش معماری جشنواره بین المللی تلفیق مد و معماری روز شنبه - ۲۹ مهر - در نشستی خبری توضیح داد: شناسایی متخصصین و طراحان و هنرمندان برجسته و با استادان طراحی و عکاسی معماری و مد، ایجاد بستر ارتباط و همکاری بین طراحان و عکاسان با شرکت‌های بزرگ این صنعت، ایجاد نمایشگاه از آثار این هنرمندان از اهداف برگزاری این رویداد بین المللی است.

ترویج مفاهیم و رویکردهای مربوط به هنر معماری، عکاسی و مد، رشد و گسترش فرهنگ ایرانی در طراحی و تلفیق طراحی مدرن و سنتی با تلفیق مد و معماری، زمینه سازی به منظور توسعه کمی و کیفی ارتباط بین مد و معماری و عکاسی، ایجاد بسترها و پیش زمینه های لازم برای حرکت به سمت وضعیت مطلوب در رابطه با طراحی معماری و مد و عکاسی معماری از دیگر اهداف این جشنواره بود که آریایی‌نیا به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: مخاطبین این رویداد، طراحان در بخش معماری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها در رشته معماری، شرکت‌های طراحی و معماری حوزه راه و ساختمان، افراد با استعداد طراحی معماری، هنرجویان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای هستند.

اعطای ۱۶ تندیس در حوزه معماری و  مد/ انتخاب معمار سال و لباس برتر

دبیر معماری جشنواره افزود: همچنین در بخش طراحان مد و لباس دانشجویان و فارغ التحصیلان طراحی مد و لباس، شرکت ها و مزون‌های طراحی لباس، افراد با استعداد طراحی لباس هنرجویان آموزشگاه های فنی و حرفه ای و در بخش عکاسان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته عکاسی، هنرجویان آموزشگاه های فنی و حرفه ای و عموم عکاسان مخاطبین این رویداد هستند.

آریایی‌نیا در ادامه گفت: سفیران متعدد در کشورهای مختلف داریم و امید داریم طراحان مختلف با حضور در این جشنواره با یکدیگر آشنا شوند و تعامل کنند، البته شرکت در اولین جشنواره برای همه رایگان است و هزینه ای ندارد و امیدواریم دانشجویان و دانش آموختگان که در زمینه مد و معماری که شرکت کنند.

دبیر معماری جشنواره با بیان اینکه طرح‌های ارسالی به دبیرخانه به نام خود طراحان ثبت می شود، گفت: در این جشنواره  ۸ تندیس در حوزه معماری، ۸ تندیس در حوزه مد، انتخاب معمار سال، انتخاب طراح لباس برتر و عکاس برتر سال از جمله جوایز این جشنواره است.

وی گفت: این جشنواره بین المللی در دنیا به نام ایران ثبت شده است و هیچ کشوری در دنیا نمی تواند با این نام جشنواره ای برگزار کند.

دلخواه دبیر مد و لباس جشنواره بین‌المللی تلفیق مد و معماری گفت: این جشنواره زیر پرچم فیبوناچی و با هدف شناسایی طراحان، عکاسان و معماران با استعداد است.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از کشور را تشکیل می دهند، گفت: ما مرجع پوشش اسلامی در کل جهان هستیم، اما در این زمینه هیچ کار خاصی انجام نشده است و پوشش ما ایرانی‌ها تحت مد جهانی قرار گرفته که معضل اساسی در کشور شده است. هدف ما کشف استعداد واقعی در زمینه مد و شناساندن طراحان ایرانی در زمینه طراحی، معماری، مد و عکاسی به جهانیان است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.