کد خبر: 2796 زمان انتشار: 10:37:32 - 1403/03/01
ونمایی استودیو معماری Kengo Kuma & Associates از سازه چوبی پیچیده برای پاویون قطر طراحی پاویون ملی قطر در نمایشگاه 2025 اوساکا با الهام از قایق‌های سنتی دهو و پیوند چوبی ژاپنی

استودیو معماری ژاپنی Kengo Kuma & Associates با همکاری اداره موزه‌های قطر، از طراحی پاویون ملی قطر در نمایشگاه 2025 اوساکا پرده‌برداری کرد. این پاویون با الهام از قایق‌های سنتی دهو قطر و هنر پیوند چوبی ژاپنی طراحی شده و ساختار پیچیده‌ای از چوب را با پوششی سفید که یادآور بادبان قایق است، به نمایش می‌گذارد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  استودیو معماری ژاپنی Kengo Kuma & Associates از طراحی یک سازه الهام گرفته از قایق برای پاویون ملی قطر در نمایشگاه Expo 2025 اوساکا پرده برداشت. این طرح با تأکید بر روابط ساحلی قوی و مشترک بین قطر و ژاپن شکل گرفته است. Kengo Kuma & Associates با همکاری اداره موزه‌های قطر، از ساختار سنتی قایق‌های «دهو» قطر و هنر پیوند چوب ژاپنی برای طراحی این پاویون الهام گرفته‌اند.

 

تصاویر منتشر شده از پاویون 1200 متر مربعی قطر، سازه‌ای پیچیده از چوب را به تصویر می‌کشند که با پارچه‌ای سفید، شبیه به بادبان قایق، پوشیده شده است. در قلب این سازه، یک حجم مستطیل‌شکل قرار دارد که نمای آن از پانل‌های چوبی با طول‌ها و عرض‌های مختلف تشکیل شده است. در بخش جلویی پاویون، یک راهرو ورودی به فضا را ممکن می‌سازد که توسط حوضچه‌های آب کم‌عمق در اطراف آن احاطه شده است.

مسیرهایی که برای گردش خارجی طراحی شده‌اند، دور حجم مرکزی را در بر گرفته و با یک سازه ثانویه متشکل از ستون‌های بزرگ و سقف باز متصل به پیوند چوبی، سایه‌ای بر روی آنها ایجاد می‌شود. سایبان با دهانه‌های قوسی شکل و فاصله‌بندی هماهنگ با ستون‌های خارجی، منظره‌هایی از بیرون را به نمایش می‌گذارد. در داخل پاویون، بازدیدکنندگان با اهمیت تاریخی و معاصر مناطق ساحلی قطر آشنا می‌شوند و همچنین شاهد پیشرفت‌های این کشور در مسیر تحقق چشم‌انداز ملی 2030 خواهند بود.

 

 

نمایشگاه Expo 2025 اوساکا از 13 آوریل تا 13 اکتبر سال آینده برگزار می‌شود. این رویداد توسط Sou Fujimoto Architects طراحی شده و با تم کلی «طراحی جامعه آینده برای زندگی‌های ما» همراه است.

این نمایشگاه مجموعه‌ای از پاویون‌های ملی را در بر خواهد گرفت که توسط یک حلقه چوبی به مساحت 60,000 متر مربع، که با الهام از ساختار چوبی سنتی ژاپن طراحی شده است، احاطه شده‌اند. پاویون قطر در تاریخ 13 آوریل، همزمان با افتتاح Expo 2025 اوساکا، به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد شد.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم: پویا مودتی، کارشناس ارشد معماری، گرایش انرژی


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.