کد خبر: 295 زمان انتشار: 23:12:34 - 1398/01/25
بررسی تجربیات شهر بارسلونا در رابطه با مراکز شهری و منطقه‌ای

تجربیات شهر بارسلونا در رابطه با مراکز شهری و منطقه‌ای در خانه صفوی اصفهان بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری " در ادامه نشست‌های معماری زنجیره فرهنگی ایوان و  با همکاری دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا بارسلونا، تجربیات شهر بارسلونا در رابطه با مراکز شهری و منطقه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بارسلون پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور است. بارسلون ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا و بزرگ‌ترین کلان‌شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه است.

بارسلون دارای یک شبکه بزرگراهی گسترده و قطار سریع‌السیر نیز هست که اسپانیا را به فرانسه و بعد پرتغال متصل می‌کند. بارسلون دوازدهمین شهر جهان و چهارمین شهر اروپا به لحاظ شمار بازدیدکننده در سال است  که سالیانه در حدود ۵ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند. بارسلون به عنوان یک شهر رومی تأسیس شد و بعدها پایتخت کنت‌های بارسلون گشت. از سوی دیگر این شهر به سبب بناهای معمارانی چون آنتونیو گائودی و لوییز دومانچه‌ای مونتانر که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده‌اند، شهرت دارد.

این نشست با سخنرانی کارلس کرساس، محمدرضا قانعی و امید عمرانی در خانه صفوی اصفهان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند جهت ثبت نام به سایت www.evand.com/events/ivan98 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 09138039295 تماس حاصل کنند.

نشست "تجربیات شهر بارسلونا در رابطه با مراکز شهری و منطقه‌ای"چهارشنبه ۲۸فروردین از ساعت۱۷ در خانه صفوی واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، حد فاصل وحید و خواجه پطرس،جنب کوچه 31 برگزار می‌شود.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.