کد خبر: 311 زمان انتشار: 20:00:08 - 1398/02/12
کارشناسان و مدیران موزه‌ هشدار می‌دهند: بازسازی کلیسا نوتردام در 5 سال امکان پذیر نیست

بسیاری از مدیران و متصدیان موزه، اساتید دانشگاه، معماران‌ و مهندسان طی نامه‌ای، رئیس جمهور فرانسه را برای عزم بازسازی کلیسای نوتردام در مدت زمان کوتاه مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری "  و به نقل از آرت نیوز پیپر، کارشناسان میراث و آثار باستانی پیش از این اعلام کرده بودند که بازسازی کلیسای نوتردام پس از آتش‌سوزی مهیب روز پانزدهم آوریل، روند بسیار پیچیده‌ای را در بر دارد که ممکن است بازسازی آن یک دهه یا حتی بیشتر زمان ببرد. این در حالی است که «امانوئل ماکرون» در بیانیه‌ای اعلام کرده بود قصد دارد کلیسای نوتردام را ظرف مدت ۵ سال بازسازی کند.

بیش از ۱۰۰۰ مدیر و متصدی موزه در کنار استادان دانشگاهی ومعماران و مهندسان طی نامه‌ای سرگشاده از رئیس جمهور فرانسه خواستند کارشناسان را برای بازسازی کلیسای نوتردام در مدت زمان محدود تحت فشار قرار ندهد.

این نامه که توسط ۱۱۶۹ نفر امضا شده است، در بیست و هشتم آوریل در روزنامه «فیگارو» به چاپ رسید؛ که امضای مدیر سابق موزه متروپولیتن نیویورک، «سالواتور ستی» مورخ ایتالیایی و «دلفاین کریستوف» مدیر بخش بازسازی مرکز یادبودهای ملی فرانسه نیز در بین آن‌ها دیده می‌شد.

«‌ماکرون» در یک برنامه تلویزیونی در روز پس از حادثه آتش‌سوزی اعلام کرد، امیدوار است کلیسای نوتردام تا پایان سال ۲۰۲۴ که در آن زمان فرانسه میزبان بازی‌های المپیک خواهد بود، زیباتر از همیشه بازسازی شود.

رئیس جمهور فرانسه در یک اقدام غیر معمول، یک بازنشسته ارتش را به عنوان نماینده ویژه خود در امور بازسازی کلیسای نوتردام انتخاب کرد.

در بخشی از این نامه اعتراضی نوشته شده است: «ما متوجه هستیم که تقویم سیاسی نیازمند اقدامات فوری است، ما متوجه تأثیرات منفی کلیسای نوتردام تخریب شده بر چهره فرانسه در دیدگان جهانیان هستیم، با این حال آنچه که قرار است طی سال‌های پیش رو بر سر کلیسای نوتردام بیاید همه ما را نگران می‌کند. این نگرانی حتی از تقویم سیاسی نیز مهم‌تر است.»

معترضان از رئیس جمهور می‌خواهند، پیش از اعلام زمان بازسازی این کلیسا، زمان کافی برای بررسی کلیسا در اختیار کارشناسان قرار گیرد و اظهار داشتند در حال حاضر نمی‌توان در مورد راه حل‌های مناسب برای بازسازی این کلیسا نظر داد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.