کد خبر: 38 زمان انتشار: 22:19:09 - 1397/09/24
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران : چهارمین سالانه هنرهای شهری تهران با رویکرد توسعه رنگ در فضای شهری برگزار می‌شود

دکتر برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری چهارمین سالانه هنرهای شهری تهران، بهارستان 98 خبرداد و گفت: این اقدام فرهنگی با هدف ایجاد شور و نشاط در سطح شهر و استفاده از مشارکت‌های مردمی، گسترش حضور هنرمندان تجسمی در هنرهای شهری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه "اخبار معماری" ، دکتر ضرغامی با بیان اینکه مشارکت و حضور هنرمندان تجسمی در سالانه هنرهای شهری تهران(بهارستان) فرصت مغتنمی است تا از طریق خلق آثار هنری بدیع به پیشواز بهار 98 برویم و شور و نشاط را در سطح شهر افزایش دهیم، ادامه داد: رویکرد محوری این دوره از بهارستان 98 توسعه رنگ در فضای شهری تهران است.
او درمورد اهداف اصلی برگزاری این سالانه گفت: فراهم نمودن زمینه ایده پردازی وخلق تجربه‌های جدید رنگی درمنظرشهری، بهره‌گیری از فرهنگ و هنر و مراسم وآئین‌های ایرانی- اسلامی، فرصت بروز ایده‌های خلاق با روش‌های متنوع درتناسب با فضای شهر و بسترسازی مناسب برای حضور فعال و بانشاط هنرمندان و تعامل با مردم است.
دکتر ضرغامی هنرهای محیطی و آذین‌بندی خلاق و نوگرا، دیوارهای کوچک شهر من و تخم‌مرغ‌های نوروزی را از بخش های اصلی این دوره از سالانه هنرهای شهری دانست و ادامه داد: علیرضا اصفهانی‌زاده، محمود پورنصری‌نژاد، سعید روانبخش، سیدمحمود شعیبی، کامبیز صبری، کیانوش غریب‌پور، محمدرضا فیروزه‌ای و محسن گودرزی از اعضای شورای انتخاب آثار و داوری هستند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در توضیح بخش های مختلف این دوره گفت: در بخش هنرهای محیطی و آذین‌بندی خلاق و نوگرا، تلاش داریم ایده پردازی و اجرای آثارهنرشهری که یک فضا و محیط شهری را تحت تاثیر قرار دهیم به همین منظور به استفاده از امکانات و تجهیزات مختلف مبلمان و عناصرمحیطی همراه با رنگ‌های مناسب توجه ویژه داریم.
به گفته دکتر ضرغامی جداره‌های شهری، پایه پل‌ها، عرشه پل‌های سواره وپیاده، تنه خشک درختان، هواکش مترو، استفاده از طرح‌های نوآورانه هفت‌سین -به‌عنوان نماد محوری- و بهره‌گیری ازفرم‌های زیبا وجذاب پرچم و پوشش‌های تزئینی ورنگ‌های ملی درقالب آذین‌بندی خلاق، جزو طرح‌ها و ایده‌های قابل توجه بهارستان خواهد بود.
او درمورد بخش "دیوارهای کوچک شهر من" گفت: در بهارستان 98می‌خواهیم فرصتی فراهم کنیم که در آن با استفاده از ظرفیت و توانمندی هنرمندان ساکن محلات و تأکید بر زمینه‌های فرهنگی محلات، دیوارهای کوچک گوشه گوشه‌ی شهر تهران را بر اساس شکل‌ و ماهیت طبیعی آن‌ها، بدون کم‌ترین دستکاری در ساختار موجود، به محل روایت‌های زیبا از زندگی تبدیل و هنر دیوارنگاری را در مویرگ‌های شهر جاری کنیم.
به گفته دکتر ضرغامی در این بخش علاوه بر رویکرد سال گذشته مبنی بهره‌مندی از دیوارهای مختلف شهر با حفظ ساختار، امکان طراحی دیواره‌ها با رویکرد حرفه‌ای نقاشی نیز فراهم است . با این تأکید که در هرحال و هرجا، حضور موثر رنگ در طراحی آثار مدنظر قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از بخش "تخم‌مرغ‌های نوروزی" با عنوان حجم‌های دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیزی که چند بار شهر را به سفره‌های رنگین نوروزی تبدیل کرده‌اند یاد کرده و گفت: هنرمندان در دوره‌های مختلف خلق تخم‌مرغ‌های نوروزی نشان داده‌اندکه می‌توانند علاوه بر بازسازی سنت‌های فرهنگی، از یک حجم معمولی به‌عنوان فرصتی برای خلق آثار درخشان هنری استفاده کنند. این‌بار نیز هنرمندان با تخم‌مرغ‌های هنرمندانه‌شان، فضای شهر را نوروزی می‌کنند.
دکتر ضرغامی با اشاره به اینکه همه‌ هنرمندان با گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی، نقاشان، مجسمه‌سازان، طراحان گرافیک، هنرمندان تصویرگر، هنرمندان فعال در هنرهای محیطی و ... می‌توانند در بهارستان 98 شرکت کنند، ادامه داد: هیأت داوران 3 اثر در بخش نقاشی دیواری و 3 اثر در بخش هنرهای محیطی و آذین بندی را با جایگاه برابر، به‌عنوان آثار برگزیده‌ی بهارستان 98 معرفی خواهند کرد و بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود.
به گفته او به هنرمند برگزیده یا نمایند‌ه‌ی تیم هنری تندیس سالانه، دیپلم افتخار و مبلغ 50 میلیون ریال اهدا می‌شود و به تمامی هنرمندان راه‌یافته به بخش‌های سه‌گانه‌ی رویداد، گواهی شرکت اعطا خواهد شد.
گفتنی است هنرمندان برای اطلاع از شرایط و زمان ارائه آثار می توانند به سایت سازمان زیباسازی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 22969742، داخلی‌ها 113هنرهای محیطی و آذین‌بندی 111 دیوارهای کوچک شهر من 114 تخم‌مرغ‌های نوروزی تماس بگیرند.

منبع:زیباسازی شهرداری تهران


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.